۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
پروژه «نور ۲» در استان سمنان به مناسبت دهه فجر افتتاح می‌شود
‌مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت استان سمنان:

پروژه «نور ۲» در استان سمنان به مناسبت دهه فجر افتتاح می‌شود

سمنان- مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت استان سمنان گفت: پروژه‌ نور دو، ازجمله پروژه‌های تکمیل‌شده‌ این شرکت است که در ایام‌الله دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمدرضا سادات حسینی پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه در حوزه‌ی ارتباطات و در بخش فیبر نوری اقدامات بسیار خوب و بزرگی در سطح استان سمنان به انجام رسیده است، اظهار داشت: پروژه نور ۲، ازجمله پروژه‌های تکمیل‌شده‌ی شرکت زیرساخت استان است که در ایام‌الله دهه مبارک فجر یا پس‌ازآن افتتاح می‌شود.

وی بابیان اینکه از طول مسیر ۶۰ هزار کیلومتری کابل‌کشی شده در کشور سه هزار کیلومتر آن متعلق به استان سمنان است، افزود: ارتباطات کوانتومی مهم‌ترین بحث امنیتی در ارتباطات محسوب می‌شود و این در حالی است که پتانسیل بسیار خوبی در بحث سیستم انتقال در سطح کشور موجود است.

حسینی با اشاره به اینکه ۱۵ مشترک بزرگ ترافیک اینترنت، اعم از اپراتورهای تلفن همراه، سازمان‌ها، شرکت‌ها و ... ترافیک را از این شرکت تهیه و سپس در سطح استان توزیع می‌کنند، خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا، فعالیت‌های حوزه ارتباطات نه‌تنها کاهش نیافت، بلکه به‌مراتب افزایش‌یافته و بر حجم فعالیت‌ها و اقدامات این حوزه نیز افزوده‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه بروز برخی مشکلات و معضلات همچون عدم هماهنگی برای انجام حفاری و تعریض توسط برخی از دستگاه‌ها سبب می‌شود تا خدمات‌رسانی مجموعه‌های تخصصی ازجمله حوزه ارتباطات را قدری با مشکل همراه کند، بیان کرد: با تشکیل گروه‌های حفاری در فرمانداری‌های استان مشکل عدم هماهنگی دستگاه‌ها با یکدیگر برطرف و این معضل رفع خواهد شد.

مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت استان سمنان یکی از مشکلات اساسی در حوزه ارتباطات را کم‌توجهی به دستورالعمل هیئت‌وزیران در خصوص رعایت حریم دکل‌های مخابراتی و حفظ ارتفاع لازم با این‌گونه تجهیزات و امکانات عنوان کرد و گفت: بر اساس مصوبه‌ی هیئت‌وزیران، هرگونه ساختمان‌سازی با ارتفاع بالاتر از ۱۷ متر در فاصله‌ی ۲۰۰ متری دکل‌های مخابراتی و ارتباطی ممنوع است که در برخی شهرستان‌ها این قانون رعایت نمی‌شود که لازم است اهتمام لازم به این قانون به انجام رسد.

حسینی اضافه کرد: شهرداری‌های استان در قالب سازوکارهای معین، تعامل لازم را با شرکت زیرساخت استان در دستور کار قرار دهند تا از وارد آمدن خسارت به شهروندان استان ممانعت شود.

کد خبر: ۷۰٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha