۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
صرف ۱۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار در حوزه بازآفرینی شهرهای استان همدان
معاون راه و شهرسازی همدان خبر داد:

صرف ۱۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار در حوزه بازآفرینی شهرهای استان همدان

همدان - صالحی امیر، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان همدان بابیان اینکه در حال حاضر ۱۵ پروژه بازآفرینی شهری در استان همدان در حال اجرا است، گفت: سال گذشته ۱۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار در حوزه بازآفرینی در استان همدان هزینه شد.

مجید صالحی امیر در گفتگو با خبرنگار بازار عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵ پروژه بازآفرینی شهری در استان همدان در حال اجرا و سه طرح در دست بررسی است که مراحل تصویب نهایی را طی می کنند.

وی گفت: اصلی ترین و مهمترین این طرح ها مجموعه چند منظوره امیرالمومنین در محله حصار امام همدان، خانه قرآن و عترت در محله خضر همدان، مرمت بازار تاریخی نهاوند و بهسازی، جداره سازی و مبلمان پیاده راه میدان امام، خیابان بوعلی و اکباتان همدان است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان همدان افزود: پروژه های بازآفرینی شهری اعم از اصلاح شبکه آب شرب، اصلاح شبکه برق، احداث سالن های ورزشی و مجموعه های فرهنگی، درمانگاه، پارک های محلی، شبکه فاضلاب، کتابخانه و بازسازی مساجد، تکمیل دیوارکشی رودخانه ها، بهسازی و توسعه زیر ساختهای شهری و بازسازی و اجرای عملیات روبنایی و زیربنایی در حوزه بازآفرینی شهری است.

صالحی امیر عنوان کرد: در زمینه کاهش حاشیه نشینی در محلات سکونتگاهی غیر رسمی علاوه بر اجرای پروژه های متعدد در زمینه توسعه زیر ساخت های شهری و بازسازی و اجرای عملیات روبنایی و زیربنایی نسبت به احداث مجموعه های چند منظوره فرهنگی ورزشی و مراکز درمانی اقدام و تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای برای برگزاری دوره های آموزشی رایگان با هدف کارآفرینی و توانمند سازی مردم ساکن در محلات حاشیه نشین و با هدف ارتقا سطح فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زندگی مردم این مناطق منعقد شده است.

وی یادآور شد: در زمینه نوسازی بافت های فرسوده شهری تسهیلات ساخت با عاملیت بانک مسکن ارائه می شود به طوری که از ابتدای سال ۹۸ تا کنون این تسهیلات به بالغ بر ۱۰۰۰ واحد مسکونی پرداخت شده است.

صالحی امیر گفت: پارسال مبلغ ۱۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال در حوزه بازآفرینی در استان همدان هزینه شده و برای سال آینده مبلغ ۱۳۵ هزار میلیون ریال برای تکمیل پروژه های جاری پیش بینی شده است.

کد خبر: ۷۰٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha