۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
۴۳ پروژه شهرک‌های کشاورزی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی:

۴۳ پروژه شهرک‌های کشاورزی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

منصوری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: در دهه مبارک فجر، ۴۳ پروژه شهرک‌های کشاورزی به مساحت ۴۶۰ هکتار به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی اشرف منصوری، اظهار کرد: در دهه مبارک فجر سال جاری، ۴۳ پروژه شهرک‌های کشاورزی به مساحت ۴۶۰ هکتار به بهره برداری می‌رسد و با افتتاح این پروژه‌ها برای ۱۱ هزار نفر اشتغالزایی خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه‌ها، ۵۳۳ میلیارد تومان بوده است.

منصوری با اشاره به اینکه ۶۵ هکتار از پروژه‌های در حال افتتاح در دهه فجر مربوط به شهرک‌های گلخانه‌ای و مابقی آن مربوط به شهرک‌های دامپروری است، یادآور شد: این پروژه‌ها در استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی، سمنان، یزد، تهران، ایلام، اصفهان، اردبیل، کرمان و خراسان شمالی به بهره برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با اشاره به اهمیت توسعه کشت گلخانه‌ای با توجه به کمبود آب در کشور، گفت: با توجه به محدودیت های آبی کشورمان، توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای یکی از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب در کشور است.

به گفته منصوری، استفاده از تکنولوژی های روز دنیا مانند گلخانه‌ای هیدروپونیک می‌تواند مصرف آب را به حداقل برساند و از هدررفت انرژی جلوگیری کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با اشاره به اینکه بهره برداری از شهرک های کشاورزی از سال ۹۸ آغاز شده است، یادآور شد: از ۶ هزار هکتار شهرک‌های در حال ساخت و بهره‌برداری در حال حاضر ۸۰۰ هکتار به بهره‌برداری کامل رسیده و تولیدی بالغ بر ۲۲۰ هزار تن محصول دارد و مابقی اراضی واگذار شده در شهرک‌های کشاورزی پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۹۰ درصدی دارند.

وی گفت: با توجه به این استعدادیابی انجام شده، حدود ۲۷۳ هزار هکتار از عرصه‌های کشور مستعد ایجاد شهرک‌های کشاورزی هستند.

مدیرعامل شهرک‌های کشاورزی، ادامه داد: در کنار ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای که از ضرورت‌های امروز کشاورزی کشور است به دنبال ایجاد شهرک‌های دام و طیور و آبزی‌پروری نیز بوده‌ایم.

کد خبر: ۷۰٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha