۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
فرآوری ۴۵ درصد صنایع معدنی همدان/ ظرفیت فرآوری در حد ایده آل نیست
معاون سازمان صمت همدان در گفتگو با بازار اعلام کرد:

فرآوری ۴۵ درصد صنایع معدنی همدان/ ظرفیت فرآوری در حد ایده آل نیست

همدان - خاکی؛ معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه ۴۵ درصد صنایع معدنی استان همدان فرآوری می شود، گفت: تمامی مصالح ساختمانی مورد نیاز استان همدان فرآوری و در داخل استان مصرف می شود.  

محمد خاکی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حال حاضر حداقل فرآوری صنایع معدنی در داخل استان همدان انجام می شود، عنوان کرد: در این خصوص صنایعی که چرخه تولید آن ها کامل نشده است مثل سنگ آهن برای فرآوری به استان های دیگر منتقل می شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه ۴۵ درصد صنایع معدنی در استان همدان فرآوری می شود، عنوان کرد: تمامی مصالح ساختمانی مورد نیاز استان همدان، فرآوری و در داخل استان مصرف می شود.  

وی تاکید کرد: ظرفیت های فرآوری استان همدان در حد ایده آل نیست و همانطور که برخی صنایع معدنی خام از داخل استان برای فرآوری به شهرهای دیگر صادر می شود به همان نسبت نیز صنایع معدنی خام برای فرآوری وارد می کنیم.

خاکی با بیان اینکه از جمله صنایع معدنی وارد شده به استان همدان می‌توان به کلوخه اشاره کرد، اظهار کرد: قرار نیست تمامی صنایع  معدنی در استان همدان فرآوری شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان یادآور شد: کارخانه‌های فرآوری در حوزه سیلیس و آندالوزیت استان همدان، استحصال منیزیم از دولومیت در شهرستان نهاوند و مواردی از این دست، طرح هایی در حال اجرا است ضمن اینکه طرح های قابل اجرای دیگری نیز پیشنهاد شده که انجام خواهد شد. 

وی در خصوص وضعیت خارج شدن سنگ های تراش نخورده و خام از استان همدان به دیگر استان های کشور نیز عنوان کرد: ممکن است در این میان برخی صنایع خام نیز از استان همدان خارج شوند.

خاکی عنوان کرد: در خصوص فرآوری و تراشه سنگ های تزئینی، محمود آباد اصفهان، مناطقی در تهران یا قم مرکز فرآوری سنگ های تزئینی کشور محسوب می شوند بنابر این نمی‌توان گفت باید تمام صنایع در داخل استان فرآوری شوند بنابراین لازم است تا بخشی از صنایع برای فرآوری به استان های دیگر منتقل شوند چراکه ظرفیت صنایع تبدیلی و فرآوری در استان همدان حداقل است و تا رسیدن به نقطه ایده آل در این زمینه فاصله داریم.

کد خبر: ۷۰٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha