۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
ثبت‌نام ۱۸۱۷ متقاضی یزدی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:

ثبت‌نام ۱۸۱۷ متقاضی یزدی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

یزد- مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: تاکنون یک هزار و ۸۱۷ نفر در طرح توسعه مشاغل خانگی استان ثبت‌نام کرده‌اند که بیشترین میزان تقاضا در مشاغل فرآوری‌کننده و بسته‌بندی، خیاط لباس، بافنده تابلو فرش، سازنده زیورآلات سنتی و قالیبافی بوده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد، فریبا آیت‌اللهی با اشاره به تصویب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سال ۹۶ گفت: به منظور اجرا و پیاده سازی این طرح، جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، واسطه‌ای و تسهیلگر مکلف به شناسایی، توانمندسازی(آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی شد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی با استفاده از کارشناسان خود در سراسر کشور با بهره‌مندی از ظرفیت‌های تمامی سازمان‌های دولتی و غیردولتی حلقه‌های مفقوده طرح‌های مشابه قبلی را شناسایی و نقش و جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور را توسعه می‌دهد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد هدف از اجرای این طرح را ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی عنوان و خاطرنشان کرد: بر اساس الگوی طرح توسعه مشاغل خانگی توانمندسازی ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان در دستورکار قرار گرفته که سهم استان یزد از این تعداد هزار و ۸۰۰ نفر پیش‌بینی شده است.

آیت‌اللهی، از پایان مرحله اول طرح در استان یزد خبر داد و اظهار کرد: این طرح توسط جهاد دانشگاهی از بهمن سال ۹۸ وارد فاز مطالعاتی شده که تاکنون تعداد هزار و ۸۱۷ نفر در مشاغلی همچون فرآوری کننده و بسته بندی، خیاط لباس، بافنده تابلو فرش، سازنده زیورآلات سنتی و قالیبافی بیشترین ثبت نام را کرده اند.

او اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با تلاش و توجه ویژه به اجرای این طرح شعار هر ایرانی یک مهارت، هر منطقه یک مزیت تحقق یابد.

کد خبر: ۶۹٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha