۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
۶۰۰ کشاورز یزدی در تولید محصول ذرت فعالیت می‌کنند
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد:

۶۰۰ کشاورز یزدی در تولید محصول ذرت فعالیت می‌کنند

یزد- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: ۶۰۰ کشاورز در تولید محصول ذرت در استان فعالیت دارند و سه مرکز ذرت خشک کنی در شهرستان خاتم کار آماده‌سازی و خشک کردن ذرت را انجام می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی یزد، محمدعلی حاتمی‌زاده با بیان اینکه از مجموع هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی زیرکشت ذرت در استان یزد، یک هزار و ۲۰۰ هکتار آن به ذرت دانه‌ای اختصاص دارد، اظهار کرد: این میزان سطح زیرکشت نسبت به سال ماقبل ۳۰۰ هکتار کاهش داشت.

وی بابیان اینکه تولید ذرت با سه دستگاه کمباین در شهرستان‌های خاتم، ابرکوه و بهاباد برداشت شد، ادامه داد: متوسط تولید ذرت دانه‌ای ۶.۵ تن و در بعضی مزارع استان تا هشت تن در هکتار رسید که محصول تولیدی بیشتر در مرغداری‌های استان مصرف می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به تبعات خشکسالی و کم‌آبی، توسعه کشت محصول ذرت به روش نشایی و استفاده از نوار «تیپ» را از جمله سیاست‌ها و اهداف وزارت جهاد کشاورزی در استان یزد برشمرد.

حاتمی‌زاده تأکید کرد: کشاورزانی که بخواهند در سال آتی نسبت به کاشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای اقدام کنند، باید علاوه بر توسعه کاشت نشایی نسبت به تجهیز مزارع به آبیاری نوین(تیپ) از هم‌اکنون اقدام کنند.

وی با اشاره به تبعات خشکسالی و افت سطح آب‌های زیرزمینی تصریح کرد: تلاش داریم در کاشت ذرت دانه‌ای در سال‌های آتی علاوه بر استفاده بذر جدید از ارقام زودرس، کشت محصول کم آبخواه در استان توسعه یابد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد تصریح کرد: ۶۰۰ کشاورز در تولید محصول ذرت در استان فعالیت دارند و سه مرکز ذرت خشک کنی در شهرستان خاتم کار آماده سازی و خشک کردن ذرت را انجام می‌دهد.

حاتمی زاده ادامه داد: در راستای اهداف طرح ۱۰ ساله اصلاح الگوی کشت در استان و تحقق اقتصاد مقاومتی، پیش بینی می‌شود عملکرد ذرت دانه‌ای در مزارع موجود به ۹.۵ تن در هکتار برسد.

کد خبر: ۶۹٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha