۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
پیام‌رسان سیگنال فیلتر و از دسترس کاربران ایرانی خارج شد

پیام‌رسان سیگنال فیلتر و از دسترس کاربران ایرانی خارج شد

وبسایت Open Observatory ساعاتی پیش اولین گزارش‌های تاییدی بر مسدودسازی سیگنال در ایران را در فضای مجازی منتشر کرد.

گروه فناوری ارتباطات: بازار: از ظهر امروز کاربران ایرانی با اختلالاتی در دسترسی به سیگنال خبر دادند و در نهایت از دقایقی  استفاده از اپلیکیشن آن نیز بدون فیلترشکن امکان پذیر نیست!  پیش از این دسترسی به سیگنال از طریق مارکت‌های اندرویدی و فروشگاه‌های اپلیکیشن داخلی برای ایرانیان مسدود شده بود.

پیام‌رسان سیگنال که این روزها به دلیل اعمال سیاست‌های جدید واتساپ گزینه انتخابی بسیاری از کاربران برای مهاجرت شده؛ از ۲۵ دی ماه توسط اپ‌استورهای ایرانی حذف شده و حال نیز آنطور که به نظر می‌آید ظاهرا کلا از از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است.  همچنین وبسایت Open Observatory ساعاتی پیش اولین گزارش‌های تاییدی بر مسدودسازی سیگنال در ایران را در فضای مجازی منتشر کرد.  

در روزهای اخیر خبرها حکایت از افزایش ۴۰۰۰ درصدی دانلود سیگنال در سطح جهان و پس از سیاست‌های جدید واتساپ می‌داد. البته آمار دانلود سیگنال در کشور ایران مشخص نیست اما کاربران بسیاری همگام با جهانیان سیگنال را نصب کردند.

بر اساس گزارش‌های مختلف این پیام رسان از امن‌ترین شبکه‌های پیام‌رسان برای کاربران به شمار می‌رود. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که فیلترینگ این پیام رسان از طرف لایه‌های بالاتری نظیر شرکت ارتباطات زیرساخت صورت گرفته و در سطح ISP ها انجام نشده است.

شایان ذکر است سیگنال چندمین پیام رسان اجتماعی است که در دولت دوازدهم فیلتر می‌شود.

کد خبر: ۶۹٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha