۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
۱۱ توصیه«کرونایی» برای استفاده از خدمات بانکی
چه کنیم تا هنگام عملیات بانکی کرونا نگیریم ؟

۱۱ توصیه«کرونایی» برای استفاده از خدمات بانکی

اگر چه به گفته متخصصان بیمارهای همه گیر تلفات بیماری کرونا کمتر از آنفلوانزا است اما سرعت انتشار آن بسیار بالا است لذا در هنگام استفاده از خدمات بانک ها و یا خرید باید به ۱۱نکته ساده ولی مهم توجه داشت.

به گزارش خبرنگار بازار، اگر چه به گفته متخصصان بیمارهای همه گیر تلفات  بیماری کرونا  کمتر از آفلوانزا است اما سرعت انتشار آن بسیار بالا است و یکی از اماکنی که احتمال ابتلا  به این بیماری رابیشتر می کند بانک ها و مراکز خرید هستند. لذا  بازار  برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری توصیه های ۱۱ گانه زیر را  برای رعایت نکات بهداشتی در هنگام استفاده از خدمات حضوری و غیر حضوری  بانک ها و یا خرید  توصیه می کند:

۱-  تا جایی که ممکن است از پذیرش پول و یا خرید با پول نقد پرهیز کنید تماس مستقیم دست با اسکناس احتمال انتقال ویروس را بالا می برد.

۲- خدمات بانکی و پرداخت هایتان را به‌صورت آنلاین از اینترنت بانک و موبایل بانک و...انجام دهید.

۳- هنگام استفاده از کارت در بانک ها و یا سامانه های پوز، از فروشندگان وکارمندان بخواهید تا پایانه فروش را در اختیارتان بگذارد و از ارائه کارت‌بانکی به فروشنده و کارمند بانک پرهیز کنید.

۴-  از تماس مستقیم با دکمه‌های دستگاه اجتناب و برای واردکردن رمز از دستکش و یا دستمال استفاده کنید. به توصیه بانک سامان این موضوع در خصوص استفاده از دستگاه‌های خودپرداز و دستگاه‌های نوبت‌دهی نیز صادق است.

۵-  برای شمارش اسکناس از دستگاه‌های پول‌شمار استفاده و از پد مرطوب و یا خیس کردن انگشت با زبان برای شمارش اسکناس و اوراق اجتناب کنید.

۶- با توجه به نزدیکی ایام نوروز، پیشنهاد می‌شود به جای عیدی دادن اسکناس از کارت هدیه و یا سایر هدایا که قابلیت ضد عفونی شدن ، دارند، استفاده کنید.

۷- علاوه بر این برای پر کردن اوراق بانکی ویا هرکاراداری دیگر از خودکار شخصی استفاده کنید.

۸-  مشتریان در داخل شعب و صف انتظار خودپرداز و هنگام استفاده از پایانه فروش و سایر مراکز پرتردد، فاصله خود با دیگران را به میزان حداقل یک متر رعایت کنند و افراد  در صورت دارا بودن علائم بیماری، حتی‌الامکان از مراجعه به شعب بانکی ، مراکز عمومی و پر جمعیت  بپرهیزند و در صورت ضرورت برای حضور در این مکان ها حتماً از ماسک استفاده کنند.

۹- کارهای بانکی و خریدهای نوروزی خود را برای روزهای آخر نگذارید زیرا احتمال ابتلا دراذحام و اماکن شلوغ بیشتر است.

۱۰-  همچنین توصیه می‌کند که پس از مراجعه از بانک‌ها و مراکز پرتردد نسبت به شست و شوی دست‌ها با آب و صابون و دیگر شوینده‌ها اقدام کنند.

۱۱- در صورت خرید اینترنتی که به گفته مدیران فروشگاه های بزرگ اینترنتی فروش آنها  این روزها  بیشتر از ۳۰ درصد افزایش یافته  نیز توصیه های بالا را رعایت کنید. الزاما خرید اینترنتی به معنای رعایت کامل بهداشت نیست و هنگام پرداخت هزینه ها حتما  از لمس کردن دستگاه پوزو در اختیار قرار دادن کارت به آورنده کالهای خریداری شده پرهیز کنید.

کد خبر: ۶٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha