۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
 گمرک با وجود دریافت عوارض، موبایل‌ها را مسدود کرده است
رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و لوازم جانبی:

گمرک با وجود دریافت عوارض، موبایل‌ها را مسدود کرده است

درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و لوازم جانبی عنوان کرد: تعداد زیادی از افراد با گذرنامه قانونی و پرداخت عوارض سنگین گمرکی، یک دستگاه گوشی تلفن همراه وارد کرده‌اند، اما مدتی است که دستگاه آنها مسدود شده است.

به گزارش بازار، ابراهیم درستی با حضور به موضوع رجیستری تلفن‌های همراه پرداخت و عنوان کرد: بسیاری از فروشندگان موبایل با مشتری خود درگیر شده‌اند چرا که فرآیند رجیستری گوشی تلفن همراه با وجود ثبت نام در سامانه همتا، داشتن گذرنامه ایرانی و پرداخت عوارض، با مشکل مواجه شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه صوتی و تصویری افزود: متاسفانه علاوه بر قطع شدن تلفن همراه، این دستگاه‌ها در لیست سیاه قرار گرفته‌اند و نگرانی‌های گسترده‌ای را در بین فروشندگان این صنف ایجاد کرده‌اند.

درستی با تاکید بر این که صنف فروشندگان تلفن همراه در جریان پرونده‌های قاچاق قرار دارد، گفت: روی سخن ما با مسافرانی که گوشی تلفن همراه به تعداد زیاد وارد کرده‌اند نیست، این کار مصداق بارز قاچاق است و افراد باید مجازات شوند اما موضوع اینجاست که فروشنده این صنف که با گذرنامه قانونی یکبار در سال، گوشی وارد کشور کرده است دچار مشکل شده است.

وی خاطر نشان کرد: حال که گمرک امکانی را فراهم کرده است که مسافران می‌توانند گوشی خود را اظهار و پس از پرداخت عوارض، آن را رجیستر کنند باید خدمات بعدی را ارائه دهد. درواقع سوال اینجاست اگر همراه داشتن گوشی هنگام ورود به کشور غیرقانونی است چرا عوارض دریافت می‌شود و اگر قانونی است و پول دریافت شده چرا این دستگاه مسدود شد است.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و لوازم جانبی، طرح رجیستری گوشی تلفن همراه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه پیش از آغاز این طرح در ۱۴ آذر ۹۶، نزدیک به ۲هزار میلیارد تومان سود عاید قاچاقیان این حوزه می‌شد که کاهش چشمگیری پیدا کرد.

درستی در واکنش به این گفته مسئولان گمرک که استفاده تجاری از مسافران برای واردات گوشی تخلف است، اظهار کرد: تعداد گوشی تلفن همراه که هر مسافر اجازه دارد در سامانه همتا ثبت کند تنها یک مورد در سال است، چگونه این موضوع می‌تواند سبب سو استفاده و قاچاق گسترده شود. به معنای دیگر منشا واردات غیرقانونی را باید به گونه‌ای دیگر جستجو کرد.

وی با بیان این که تعدادی از گوشی‌های رجیستر شده پیش از ۲۹ آذر مجددا قطع شده است، عنوان کرد: علیرغم این که این گوشی‌ها به صورت تکی وارد شده و عوارض سنگین آن هم پرداخت شده، دچار مشکل شده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران خاطر نشان کرد: اگر یک فروشنده از یک گذرنامه بدون اطلاع صاحبش برای رجیستری استفاده کرده یا به ازای یک گذرنامه چند گوشی وارد کرده است، بدون شک تخلف و تقلب کرده است.

درستی تصریح کرد: ما مخالف قاچاق هستیم و معتقدیم افراد متخلف باید به دستگاه قضایی سپرده شوند اما در فرآیند رجیستری حق بسیاری از مسافران ضایع شده است که انتظار داریم گمرک سریعتر برای حل این مشکل اقدام کند.

کد خبر: ۶۹٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha