۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
حمایت از کسب و کارهای کوچک تقسیم عدالت است
وزیر میراث فرهنگی:

حمایت از کسب و کارهای کوچک تقسیم عدالت است

مونسان، وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: حمایت از کسب و کارهای کوچک به معنای تقسیم عدالت در کشور است.

به گزارش بازار، علی اصغر مونسان با اشاره به اینکه معیشت مردم با کسب و کارهای کوچک تأمین می‌شود افزود: صنایع دستی در بخش کسب و کارهای کوچک ظرفیت ذاتی در کشور است که با حمایت از این صنایع شاهد افزایش اشتغال خواهیم بود.

وی گفت: توجه به کسب و کارهای بزرگ لازمه توسعه کشور است تا چرخ‌های اقتصادی به حرکت در بیاید، اما برای افزایش سطح رفاه، معیشت و افزایش درآمد سرانه نیاز داریم به کسب و کارهای کوچک توجه و بین توسعه کسب و کارهای بزرگ و کوچک توازن ایجاد کنیم.
 
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: متأسفانه گاهی این توازن در برنامه‌های اقتصادی کشور کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و کسب و کارهای خرد کمترین حمایت را دریافت می‌کنند.
 
مونسان افزود: در دولت‌ها و زمان‌های مختلف کسب و کارهای کوچک مورد حمایت قرار گرفت، اما انحرافاتی در مسیر پیش آمد و بهانه‌ای شد که برخی مدیران بگویند که کسب و کارها به هدف نرسید بنابراین طرح‌های حمایتی از این کسب و کارها رها شد در حالی که نباید صنایع کوچک را در کنار صنایع بزرگی، چون نفت قرار دهیم و با آن‌ها مقایسه کنیم.
 
وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: اینکه نفت را استخراج کنیم و بفروشیم اقدام بزرگی نیست و نباید آن را با کسب و کارهای کوچک مقایسه کرد این اقدام خطای راهبردی است.
 
مونسان افزود: درآمدهای نفتی در اصل درآمدهای دولتی است، اما پولی که در چرخه اقتصاد کشور در بین مردم توزیع می‌شود از محل کسب و کارهای کوچک کسب می‌شود.
 
وی گفت: سهم گردشگری در تولید ناخالص ملی ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار است و این پولی است که در بین مردم توزیع شده و می‌تواند منجر به اشتغال و ارتقای سطح معیشت مردم شود.
 
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: صنایع کوچک به ویژه صنایع دستی با کمترین میزان سرمایه گذاری در کسب و کار سبب درآمد و اشتغال زایی می‌شود این در حالی است که بزرگترین معضل کشور بحث ایجاد اشتغال است.
 
مونسان گفت: اگر یک هزارم درصد از پول‌هایی را که در صنایع بزرگ خرج شد در کسب و کارهای کوچک خرج می‌کردیم سفره مردم رنگین‌تر بود.
 
وی تجاری سازی، نشان (برند) سازی، صدور شناسنامه، برای صنایع دستی فاخر، احیا و زنده کردن هنرهای دستی فراموش شده، جلوگیری از فروش فله‌ای صنایع دستی و کاربردی کردن صنایع دستی در زندگی روزمره را از مهمترین برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دانست.

کد خبر: ۶۹٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha