۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
۱۲۰هکتار از اراضی کشاورزی تصرف شده در البرز آزادسازی شد
فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان البرز:

۱۲۰هکتار از اراضی کشاورزی تصرف شده در البرز آزادسازی شد

کرج- موسوی فرمانده حفاظت از اراضی البرز از آزادسازی ۱۲۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از ۲۰۰ بنا و ساخت و ساز غیرمجاز تخریب شد.

سرهنگ سید مجتبی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در راستای اعمال قانون و مقررات و اجرای تبصره دو از ماده ۱۰ الحاقی قانون حفظ کاربری اراضی در دو روز متوالی و در محل های شناسایی شده از تغییر کاربری های غیر مجاز انجام شده توسط افراد در شهرستان ساوجبلاغ و منطقه گرمدره واقع در شهرستان کرج اقدام شد.

سرهنگ موسوی افزود: بیش از ۲۰۰ مورد بناهای احداث شده، تفکیک سازی های انجام شده، دیوارکشی، استخر و غیره با حضور مسئولان قضایی و نیروهای انتظامی در هر دو شهرستان قلع و قمع شد.

فرمانده یگان حفاظت با تقدیر از همکاری دستگاه های خدمات رسان بویژه شهرداری ها در خصوص اجرای ماموریت های جهاد کشاورزی و حفاظت از اراضی مساحت آزاد سازی شده را بالغ بر ۱۲۰ هکتار اعلام کرد و گفت: در خصوص متهمانی که به موجب قانون مرتکب تغییر کاربری غیر قانونی شده باشند ضمن قلع و قمع بناهای ساخته شده نسبت به اجرای ماده ۳ قانون جهت رسیدگی به جرایم ارتکاب شده از جمله خسارات به امنیت غذایی و اقتصادی جامعه و از بین بردن اراضی کشاورزی با اعلام به مراجع قضایی تحت پیگرد و رسیدگی قرار خواهند گرفت.

سرهنگ موسوی به افرادی که در سنوات گذشته تقاضای احداث بنا و یا ساز و کار تحت عناوین گلخانه و غیره را داشته و در همین راستا موافقت سازمان ها را دریافت کرده اند ولیکن به تعهدات خود پایبند نبوده و دچار انحراف با تغییر کاربری غیر مجاز شده اند، تذکر داد و گفت: نظارت بر نوع فعالیت و صحت درخواست متقاضیان نیز در دستور کار یگان حفاظت از اراضی استان قرار گرفته است.

کد خبر: ۶۹٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha