۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
سرانه دانش‌آموزی بدون واسطه از سازمان برنامه به حساب مدارس واریز می‌شود
رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

سرانه دانش‌آموزی بدون واسطه از سازمان برنامه به حساب مدارس واریز می‌شود

منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، نسبت اعتبارات حوزه آموزش و پرورش به اعتبارات بودجه را ۱۴ درصد برشمرد که این نسبت در سال‌های گذشته حدود ۹ یا ۱۰ درصد بود و گفت: یکی دیگر از تغییرات قابل توجه در بودجه ۱۴۰۰ واریز رقم سرانه مدارس به حساب مدارس بدون دخالت هرنوع واسطه ای است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به رشد اعتبارات حوزه آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۰، اظهار کرد: مجموعه اعتبارات وزارت آموزش و پرورش و سازمان‌های تابعه آن بدون اعتبارات متفرقه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به اعتبارات مصوب سال ۱۳۹۹ به میزان ۴۸.۵۷ درصد افزایش یافته است.

نسبت ۱۴ درصدی اعتبارات آموزش و پرورش نسبت به اعتبارات کل بودجه
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، نسبت اعتبارات حوزه آموزش و پرورش به اعتبارات بودجه را ۱۴ درصد دانست در حالیکه که این عدد در سال‌های گذشته ۹ الی ۱۰ درصد بود، افزود: از دلایل رشد اعتبارات حوزه آموزش و پرورش اجرای نظام رتبه بندی معلمان، توجه به عدالت آموزشی و اعتبارات در نظر گرفته شده برای سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس اما با وجود رشد ۵۵.۲۹ درصدی اعتبارات آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به قانون بودجه سال ۱۳۹۹، اما مشاهده می‌شود که اعتبارات برنامه توانمندسازی و ارتقای حرفه‌ای معلمان، برنامه توسعه دولت الکترونیک، برنامه پرورشی، امور تربیتی و توانمندسازی دانش‌آموزان و جمعیت نوآموزان تحت پوشش برنامه آموزش پیش‌دبستانی کاهش یافته است.

تغییر در نحوه پرداخت سرانه در بودجه ۱۴۰۰
وی یادآور شد: خوشبختانه همچنین یکی از موضوعاتی که در اصلاح بودجه آموزش و پرورش به آن توجه شد این بود که سیاست پرداخت به ذی‌نفع نهایی در آموزش و پرورش از جهت سرانه دانش‌آموزی و پرداخت‌های مدارس موضوعی از این پس از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: بنابر مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات که به تلفیق ارائه و بررسی شد، این اقدام به این خاطر صورت گرفت که گزارش‌هایی مبنی بر عدم وصول سرانه از جانب مدارس دریافت کردیم لذا از این پس، سرانه دانش آموزی بدون واسطه از حساب سازمان برنامه و بودجه به حساب مدارس واریز می‌شود.

گفتنی است مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه برای نهایی شدن باید در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان برسد.

کد خبر: ۶۹٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha