۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
قاچاق، پای اجناس اروپایی را به بازارهای تهران باز کرد
کارشناس مسائل اقتصادی:

قاچاق، پای اجناس اروپایی را به بازارهای تهران باز کرد

درخشان، کارشناس اقتصادی گفت: طرح بانکداری اسلامی مدتهاست در دستور کار مجلس قرار گرفته است؛ نباید قانونی را که به درستی عمل نمی شود را تحت عنوان قانون بانکداری اسلامی تصویب کنیم.

به گزارش بازار، مسعود درخشان افزود: سال هاست پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نام "بانکداری اسلامی" قصد داریم مدیریت بانک ها را تغییر دهیم، اما نمی شود تنها با تغییر نام بانکداری، پیش برویم، بعید می‌دانم از مراجع بزرگی که در قید حیات هستند کسی این عملکرد بانک هایمان بعد از انقلاب را اسلامی بدانند.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سوال که چطور می توان، بانکداری اسلامی را تحقق بخشید؟ بیان کرد: برای تحقق به قوانین بانکداری اسلامی باید ساختارهای مالی کشور تغییرکند چرا که هم اکنون با حضور بانک های خصوصی و سایر نهادهای مالی فعال و روش های مدیریت آن ها نمی توانیم بانکداری اسلامی را عملیاتی کنیم.

درخشان بیان کرد: بانکداری اسلامی زمانی که درست اجرایی نمی شود به نوعی به فرهنگ و اعتقادات جامعه بی توجهی شده است، باید توجه داشت که نمی توان به فرهنگ مردم و یک جامعه مسلمان با نام "بانکداری اسلامی" حمله کرد.

وی همچنین گذری هم به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تغییر نرخ ارز ترجیحی و تاثیر آن بر تورم هم زده و بیان می کند: انتظار اینجاست که نمایندگان دور یازدهم مجلس شورای اسلامی نسبت به دور قبل بهتر عمل کنند. در این بین رئیس کل بانک مرکزی مدعی است که ۷ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ برای واردات اقلام اساسی تخصیص داده شده اما ما این میزان ارز را در سفره مردم مشاهده نمی کنیم. چه بسا که این بین کارتن خواب ها هم کارت بازرگانی دار شدند.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: معتقدم نظامی مورد اعتماد است که نمایندگان آن قبل از اینکه قوه قضائیه وارد عمل شود به عملکرد دولتی ها از جمله روسای بانک مرکزی رسیدگی کند، بی پرده سخن بگویم که به دولتمردان اعتمادی ندارم. نماینده انقلابی باید انقلابی برخورد کند.

درخشان بیان کرد: در مورد بودجه در شرایط کنونی نمایندگان مجلس زحمت نکشند که این بودجه را به طور اساسی اصلاح کنند متولیان بودجه و امور اقتصادی کشور می‌توانند یک بودجه ساختارمند انقلابی ارائه دهند. شاید به رد شدن بودجه هم باید اندیشید.

وی ادامه داد: بودجه سال آتی، ظاهرسازی شده است چرا که در بودجه جایی عنوان نشده است که باید دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت و صادر کنیم. از دغدغه های اصلی ما اینجاست که بودجه سال آینده باید برای جنگ اقتصادی بسته شود و نمایندگان مردم هم بیش از اینکه به فکر مرفهان بی درد باشند، به سفره معیشت کم درآمدها و کاهش خط فقر بنگرند. وقتی می گویند ۶۰ درصد مردم زیر خط فقر هستند یعنی دولت منابعی ندارد که به آنها برسد.

درخشان بیان کرد: ممنوعیت هایی که دولت برای تجارت تعیین کرده است اجرایی نمی شود، ممنوعیت واردات لوازم آرایشی به نوعی است که هنوز در فروشگاه ها لوازم آرایشی، برند های خارجی مشهود است، قاچاق عاملی شده که تمام اقلام اروپایی به بازارهای کشور راه پیدا کرده است. دولتی که نتواند جلوی قاچاق را بگیرد چطور جنگ اقتصادی را مدیریت می کند این همه جوان انقلابی هستند که می توانند تخلفات مرزها را اعلام کنند.

کد خبر: ۶۹٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha