۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷
فروش اصناف زنجان ۵۰ درصد کاهش یافته است
رئیس اتاق اصناف استان زنجان:

فروش اصناف زنجان ۵۰ درصد کاهش یافته است

زنجان- موسوی، رئیس اتاق اصناف زنجان با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته فروش اصناف در استان ۵۰ درصد کاهش یافته است، گفت: همین امر موجب تعدیل کارگران در بخش‌های مختلف شده است.

سید محمود موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: با شیوع ویروس کرونا واحدهای صنفی در استان زنجان ضرر و زیان بسیاری متحمل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای صنفی یک سال است که در تعطیلی به سر می‎ برند، اظهار کرد: متاسفانه برخی از واحدها به طور کلی زمین خورده‌اند.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان از تغییر شغل برخی از اصناف به علت ور شکستگی خبر داد و افزود: تعداد مجوزهای ابطال شده روز به روز در حال افزایش است.

موسوی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته فروش اصناف در استان زنجان ۵۰ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: همین امر موجب تعدیل کارگران در بخش‌های مختلف شده است.

وی با بیان اینکه تالار داران و آرایشگران زنانه از اصنافی هستند که بیشترین تعطیلی را داشتند، افزود: با وجود تعطیلی بلند مدت اصناف برخی از آنها موفق به دریافت وام هم نشدند.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه وام پرداختی کفاف ضرر اصناف در این مدت را نمی‌دهد، تصریح کرد: با توجه به سختی که گرفتن وام دارد یا برخی موفق به دریافت آن نشده و یا به علت مبلغ پایین از گرفتن آن منصرف شدند.

موسوی همچنین از بازرسی اصناف در ایام کرونا برای جلوگیری از تخلفات احتمالی خبر داد و افزود: با توجه به شرایطی که اصناف دارند واحدهای صنفی و خدماتی به صورت دو شیفته در دو نوبت صبح و عصر فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: در همین راستا با توجه به تخلفاتی که اصناف داشتند به صورت شفاهی و کتبی تذکرات لازم به آنها داده شده است.

کد خبر: ۶۹٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha