۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
سفر وزیر گردشگری به یزد به عنوان شهر مقصد گردشگری
طی دو روز صورت گرفت؛

سفر وزیر گردشگری به یزد به عنوان شهر مقصد گردشگری

یزد- مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر دو روزه خود به استان یزد، لوح «یزد، شهر مقصد گردشگری» را به مسئولان این شهر تقدیم کرد.

به گزارش بازار، علی‌اصغر مونسان، طی سفر دو روزه خود در تاریخ چهارم و پنجم بهمن‌ماه به استان یزد به مناسبت معرفی استان به عنوان شهر ملی زیورالات سنتی کشور، از بخشی از بازار قدیم یزد که به بازار زرگری موسوم است، دیدن کرد و به دلیل تلاش برای ثبت طلای سنتی یزد در سطح ملی مورد تقدیر بازاریان استان قرار گرفت.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین از برخی طرح‌های حوزه گردشگری که با سرمایه‌گذری بخش خصوصی به سرانجام رسیده است بازدید و آنها را افتتاح کرد که از جمله این طرح‌ها اقامتگاه سنتی «خوشنویس» در باغشهر تاریخی مهریز بود که با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد تومان و ظرفیت اشتغالزایی برای ۱۰ نفر به بهره برداری رسید.

مونسان سفره‌خانه سنتی عقیق به متراژ هزار و ۱۱۰ مترمربع و حجم سرمایه‌گذاری سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و اقامتگاه بوم‌گردی اختصاصی با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان و زیربنای ۶۵۰ متر را افتتاح کرد.

همچنین ابر پروژه میراث فرهنگی و گردشگری استان «پایاب قنات جهانی زارچ» از سوی حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد و نیز هولوگرام خودروهای ساماندهی شده سافاری کانون جهانگردی با هدف ارتقای گردشگری به ویژه در مناطق کویری استان توسط مونسان نصب شد.

مونسان در این بازدید از بخش‌های مختلف بافت تاریخی شهر یزد و مهریز و اردکان مانند خانه تاریخی لاری‌ها، دفتر پلیس توریسم، اقامتگاه آلما و سایر بخش‌های این عرصه تاریخی دیدن، و در جریان این بازدیدها لوح «یزد، شهر مقصد گردشگری» را به شهردار یزد تقدیم کرد.

کد خبر: ۶۹٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha