۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
افزایش نرخ تورم نهاده‌های مسکونی تهران
مرکز آمار ایران منتشر کرد

افزایش نرخ تورم نهاده‌های مسکونی تهران

مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم نهاده‌های ساختمانی در چهار فصل منتهی به پاییز امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته، ۱۸.۸ واحد درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از مرکز آمار ایران، در بین همه گروه‌های اجرایی، گروه «آهن آلات میلگرد پروفیل درب و پنجره و نرده» با ۱۶۳، ۵ درصد بیشترین تورم نقطه به نقطه را به خود اختصاص داده است. در همین دوره کمترین درصد تغییر نقطه به نقطه نیز مربوط به گروه اجرایی «خدمات» با ۴۰.۳ درصد افزایش بوده است.
 
شاخص کل
شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل پاییز ۱۳۹۹ به عدد ۸۵۰، ۱ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (۶۹۸.۸)، ۲۱.۶ درصد افزایش داشته است.
 
تورم نقطه به نقطه
درصد تغییرات شاخص قیمت نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ۱۰۱، ۶ درصد بوده است که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (۷۱.۴) ۳۰.۲ واحد درصد افزایش داشته است.
 
در بین همه گروه‌های اجرایی، گروه «آهن آلات میلگرد پروفیل درب و پنجره و نرده» با ۱۶۳، ۵ درصد بیشترین تورم نقطه به نقطه را به خود اختصاص داده است. در همین دوره کمترین درصد تغییر نقطه به نقطه نیز مربوط به گروه اجرایی «خدمات» با ۴۰.۳ درصد افزایش بوده است.
 
تورم سالانه
درصد تغییرات میانگین شاخص چهار فصل منتهی به فصل پاییز سال ۱۳۹۹ نسبت به میانگین شاخص چهار فصل منتهی به پاییز سال ۱۳۹۸ (تورم سالانه)، معادل ۵۹، ۶ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (۴۰.۸) ۱۸.۸ واحد درصد افزایش داشته است.
 
بیشترین نرخ تورم شاخص کل در یک سال گذشته مربوط به پاییز ۱۳۹۹ که معادل با ۵۹، ۶ درصد و کمترین نرخ تورم سالانه مربوط به بهار ۱۳۹۹ که معادل ۲۹.۳ درصد بوده است.
 
در بین گروه‌های اجرایی نیز بیشترین نرخ تورم در همین دوره مربوط به گروه اجرایی «آهن آلات میلگرد پروفیل درب و پنجره و نرده» با ۱۰۵، ۵ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم با ۲۵.۵ درصد افزایش متعلق به گروه «شیشه» بوده است.
 
تورم فصلی
درصد تغییرات شاخص قیمت کل نهاده‌های ساختمانی در پاییز ۱۳۹۹ نسبت به فصل قبل معادل ۲۱، ۶ درصد بوده است که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (۳۰.۳) ۸.۷ واحد درصد کاهش داشته است.
 
بیشترین تورم فصلی در طول یک سال گذشته مربوط به فصل تابستان۹۹ معادل ۳۰، ۳ درصد و کمترین درصد تغییر فصلی شاخص کل مربوط به زمستان ۱۳۹۸ با ۸.۴ درصد تغییر بوده است.
 
در همین فصل در بین گروه‌های اجرایی، بیشترین درصد تغییر فصلی مربوط به گروه اجرایی «سیمان، بتن، شن و ماسه» با ۴۸، ۲ درصد افزایش و کمترین درصد تغییر نیز مربوط به گروه اجرایی «خدمات» با ۵.۵ درصد افزایش بوده است.

کد خبر: ۶۹٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha