۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
شعبه دوم فضای اشتراکی «کارمانا» در دانشگاه امیر کبیر افتتاح شد

شعبه دوم فضای اشتراکی «کارمانا» در دانشگاه امیر کبیر افتتاح شد

مراسم افتتاحیه شعبه دوم فضای کار اشتراکی «کارمانا» در دانشگاه امیر کبیر برگزار شد و شرایطی که در اختیار تیم‌ها قرار داده می‌شود به تفصیل توضیح داده شد.

مژده باقری؛ بازار: صبح امروز ۵ دی ماه، مراسم افتتاحیه شعبه دوم فضای کار اشتراکی کارمانا در دانشگاه امیر کبیر با حضور مدیرفناوری و توسعه نوآوری دانشگاه امیر کبیر، «حمیدرضا هنرکار»، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری رایان ونچرز و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشیت خبری؛ «علی نیکبخت» مدیرفناوری و توسعه نوآوری دانشگاه امیر کبیر با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید همکاری ویژه‌ای را با کسب‌وکارهای نوپا انجام دهند افزود: «امیدواریم در نتیجه همکاری مشترکی که با اکوسیستم نوآوری استارت زده شده؛ پهنه فناوری دانشگاه امیر کبیر روز به روز گسترش بیشتری پیدا می‌کند.»

نیکبخت با اشاره به اینکه زیرساخت فناوری و نوآوری برای این دانشگاه در نظر گرفته‌اند گفت: « اینکه یک مجموعه خصوصی در دل یک بخش دولتی قرار بگیرد نویدبخش همکاری قدرتمندی است و هر دو سمت از مزایای یکدیگر بهره مند می‌شوند.»

به اعتقاد نیکبخت در دنیای امروزی یک دانشجو باید از زمانی که وارد دانشگاه می‌شود با کسب و کار هم آشنا باشد. او ادامه داد: «ادبیات کسب و کار و تجارت ادبیات متفاوتی نسبت به مفاهیم آکادمیک است. ما در امیر کبیر سعی داریم شرکت‌های دانش بنیان و مخترعین را با اعضاعی هیات علمی و دانشکده‌ها زیر یک سقف جمع کنیم.»

او با اشاره به قراردادی که با رایان ونچرز مبنی بر ایجاد شعبه دوم کارمانا در این فضای آموزشی بسته شده اظهار امیدواری کرد که در نهایت خروجی خوبی  از دانشگاه شکل بگیرد.»

به گفته نیکبخت در حال حاضر در دانشگاه امیرکبیر سه برج فناوری قرار گرفته است که در آن تیم‌های نوپای زیادی مشغول هستند. او گفت: «مجموعه اقدامات این تیم‌ها باعث شد تا در نوروز ۹۹، حداقل سه میلیون سفر درون شهری از بین برود و نیازش برای مردم حس نشود؛ در حال حاضر ۲۳ تیم در شعبه دوم کارمانا مستقر شده‌اند که در ایام کرونا بسیاری از آنها در محل حضور ندارند، هرچند تمهیدات کرونایی کاملا فراهم شده است.»

در ادامه این نشیت خبری؛ «حمیدرضا هنرکار»، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری رایان ونچرز با ذکر این نکته که فضای کار اشتراکی در همه نقاط دنیا سالهاست که فعالیت دارد و عمر کوتاه آن در ایران باعث شده که چندان به چشم نیاید گفت که آنها در کارمانا سعی کردند که مسیر متفاوتی را نسبت به دیگر محل‌های کار اشتراکی پیش بگیرند: «ما فقط به یک فضای کار اشتراکی فکر نمی‌کنیم و روی تیم‌های حاضر در کارمانا در صورت خوب بودن تیم و ایده‌شان سرمایه‌گذاری می‌کنیم و در واقع امکان سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کنیم. همچنین شتابدهی و مونیتورینگ تیم‌ها را خواهیم داشت تا در راهشان موفق‌تر ظاهر شوند. در نهایت کلاس‌های آموزشی متعددی نیز برای تیم‌ها برگزار می‌کنیم که همه زمینه‌ها را شامل می‌شود و برای ادامه راهشان کاربردی خواهد بود.»

هنرکار با اشاره به به ویژگی کارمانا پلاس افزود: « پیش‌تر در کمتر محل کار اشتراکی در ایران اجرایی شده است. «در کارمانا پلاس این خدمت را به مشتریان خود می‌دهیم که از خدمات کارمانا در تمام شعبات و نقاط دنیا می‌توانند استفاده کنند. در واقع تیمی ممکن است در اصفهان باشد و نیاز به یک مشاوره داشته باشد که این خدمت انجام می‌شود. همچنین با گسترش شعبات ما، می‌توانند در تمامی شعبات خدمات یکسانی بگیرند.»

هنرکار در پاسخ یه سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه  شرایط هزینه و چگونگی حضور شرکت‌ها در شعبه دوم کارمانایه چه شکلی است تاکید کرد: «که برای دانشجویان امیرکبیر یک تخفیف ۳۰ درصدی در نظر گرفته شده است: «هزینه هر تیم در حال حاضر ۶۰۰ هزار تومان است که این هزینه‌ها با افزایش اعضای تیم کاهش پیدا می‌کند. این هزینه‌ها مساله سوددهی خاصی برای ما ندارد و صرفا امور چرخیدن فضای کار اشتراکی را تامین می‌کند. هر تیمی با هر ایده‌ای که داشته باشد می‌تواند در وبسایت کارمانا ثبت نام کند تابعد از مصاحبه وارد این مجموعه بشود و محدودیت خاصی وجود ندارد.»

او در پاسخ به این سوال که تاکنون روی چه تیم‌های در کارمانا سرمایه‌گذاری کرده‌اند گفت: «که تا به امروز روی دو تیم سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، یکی تیم دیالوگ بود که چت بات هوشمندی برای پاسخ دهی به مشتریان داشت و دیگری استارتاپ کارچین است که به طور خلاصه اسنپ بلاکچینی است. متاسفانه دیالوگ شکست خورد و علت این موضوع به نوپا بودن حوزه هوش مصنوعی در ایران برمی‌گردد و می‌توانم بگویم که چند سالی مانده تا در این زمینه بتوانیم به جایگاه مناسبی برسیم و احتمالا تیم‌های زیادی را در این راه از دست خواهیم داد. کارچین هم به خوبی پیش می‌رود و در حال حاضر در مرحله دوم جذب سرمایه است.»

کد خبر: ۶۹٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha