۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
۳۰ درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی گلستان راکد هستند
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان:

۳۰ درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی گلستان راکد هستند

گرگان- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: حدود ۳۰ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان راکد هستند؛ هرچند وضعیت گلستان نسبت به میانگین کشوری بهتر است اما رکود ۳۰ درصدی در صنایع استان خوب نیست.

حجت اله خلیل زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هم‌اکنون حدود ۳۰ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گلستان راکد هستند.

وی افزود: هرچند میانگین راکد بودن واحدهای صنعتی گلستان نسبت به میانگین کشوری پائین‌تر است اما رکود ۳۰ درصدی در صنایع استان خوب نیست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان با اشاره به اینکه به طور میانگین حدود ۳۳ تا ۳۴ درصد از واحدهای مستقر در نواحی و شهرک‌های صنعتی کشور راکد هستند، توضیح داد: اختلاف شرکاء، مشکل تأمین مواد اولیه، سوء مدیریت، نداشتن کادر مجرب و آموزش دیده، عدم ورود ماشین آلات، نوسازی و بازسازی نشدن کارخانجات و ... از مهم‌ترین عوامل رکود صنایع استان است.

وی تصریح کرد: دولت به دنبال اجرای برنامه برای فعال کردن واحدهای راکد در کشور بوده و از ابتدای سال با همین هدف طرح رونق تولید را به اجرا گذاشته است.

خلیل زاده یادآور شد: طرح رونق تولید با هدف تأمین سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی و صنعتی است که بتوانند به سرعت به چرخه تولید باز گردنند و طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد که با تزریق منابع بهره‌برداری شوند.  

کد خبر: ۶٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha