۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
خیز بزرگ «نتفلیکس» در اقتصاد دیجیتال؛ درآمد ۶.۶۴ میلیارد دلاری در ۲۰۲۰
نشنال اینترست گزارش داد

خیز بزرگ «نتفلیکس» در اقتصاد دیجیتال؛ درآمد ۶.۶۴ میلیارد دلاری در ۲۰۲۰

قرنطینه و محدودیت های ناشی از بیماری همه گیری کووید ۱۹، برای شرکت هایی مانند نتفلیکس مزیت های زیادی داشت.

بازار؛ گروه بین الملل: نتفلیکس یک شرکت آمریکایی رسانه جاری است که به پخش آنلاین در سطح جهانی و تولید محصولات نمایشی مانند فیلم سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی می‌پردازد.

این شرکت اکنون ۲۰۰ میلیون مشترک جدید دارد و در بیش از ۱۹۰ کشور جهان خدمات ارائه می‌دهد. نتفلیکس برنامه‌های گوناگون و پربیننده‌ای مانند فیلم‌های سینمایی مجموعه‌های تلویزیونی و برنامه‌های مستند تولید می‌کند. ستاد این شرکت در شهر لوس گاتوس، کالیفرنیا است و سهام آن در بازار بورس نزدک معامله می‌شود.

نتفلیکس در سال‌های اخیر تلاش زیادی کرده است تا آثار اصیل بیشتری تولید کند. از بسیاری جهات، نتفلیکس حالا به منبعی غنی از فیلم‌های تلویزیونی تبدیل شده است. جایی که فیلم‌های ناموفق شانس تازه‌ای برای دیده شدن پیدا می‌کنند.

این شرکت اخیرا به اولین شرکت بزرگ در بخش فناوری تبدیل شد که درآمد سه ماهه چهارم خود در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد. طبق این گزارش نتفلیکس در سه ماهه چهارم ۸.۵ میلیون مشترک اضافه کرده و اکنون بیش از ۲۰۰ میلیون مشترک در سراسر جهان دارد.

 برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، نتفلیکس درآمد ۶.۶۴ میلیارد دلاری را ثبت کرد، در حالی که این رقم در سال نیمه چهارم سال ۲۰۱۹،  ۵.۴ میلیارد دلار بود. باید گفت این رقم حتی از پیش بینی خود شرکت نتفلیکس نیز بیشتر بوده و بیش از حد انتظار بود.

سال ۲۰۲۰ سالی فوق العاده دشوار بوده و در طی این سال بیماری کووید ۱۹  خسارات زیادی به بسیاری از خانواده ها زده و محدودیت های وضع شده که هیچ یک از ما قبلاً مجبور به زندگی با آنها نبودیم. نتفلیکس در این زمانهای چالش برانگیز توانست ضمن ادامه کار برای ایجاد تجارت، به اعضای خود در سراسر جهان منبع ارتباط و شادی ارائه دهد.

در سال ۲۰۲۰ به طور کلی، نتفلیکس سی و هفت میلیون مشترک جدید اضافه کرد و در امد آن به طور سالانه ۲۵ میلیارد دلار و سود عملیاتی آن ۴.۶ میلیارد دلار بود که ۷۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

 نتفلیکس در نامه سرمایه گذاران در مورد محبوب ترین برنامه های شرکت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ صحبت کرده است. این شرکت گفت که آخرین فصل سریال تاج در ۲۸ روز اول بیش از هر سه فصل گذشته بیننده بیشتری داشته است، در حالی که بریجرتون، اولین نمایش نتفلیکس از تهیه کننده معروف Shonda Rhimes، نیز بسیار محبوب است.

نتفلیکس در این برنامه گفت آسمان نیمه شب فیلمی با بازی و کارگردانی جورج کلونی محبوب ترین فیلم آن در سه ماهه چهارم بود و همچنین با فیلم های تعطیلات خود موفقیت زیادی کسب کرد.

این کمپانی همچنین اعلام کرد رقابت در سال جدید شدیدتر می شود. اکنون زمان خوبی برای مصرف کننده سرگرمی است. گزینه های زیادی از تلویزیون های خطی تا بازی های ویدئویی تا محتوای تولید شده توسط کاربران در YouTube و TikTok وجود دارد.

مدیر عامل نتفلیکس در این ارتباط گفت: ما به سختی کار می کنیم تا سهم کمی از زمان نمایش خود را در برابر این رقبای بزرگ افزایش دهیم. دیسکاوری اخیراً سرویس پخش جریانی خود را راه اندازی کرده است.

دیزنی در کشورهای جدید و با محتوای بیشتری در حال گسترش است. ViacomCBS از برنامه های خود در سال ۲۰۲۱ رونمایی خواهد کرد. این شرکت ها می دانند در آینده باید جریان سرگرمی را توسعه دهند - دیدگاهی که ما از ابتدای کار تاکنون به دنبال آن بوده ایم.

نتفلیکس بارها تاکید کرده است که هدف آن ادامه بهبود شرکت و ارائه لذت بیشتر برای مخاطبان خود است.

کد خبر: ۶۹٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha