۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
 فرصت ورود ایران به بازار ارمنستان با ممنوعیت کالاهای ترکیه
رئیس اتاق های مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان عنوان کرد

فرصت ورود ایران به بازار ارمنستان با ممنوعیت کالاهای ترکیه

یاریجانیان، رئیس اتاق های مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان گفت: ارمنستان واردات دو هزار و ۲۰۰ قلم کالا با گواهی مبدا کشور ترکیه را ممنوع اعلام و این ممنوعیت فرصت خوبی برای ورود کالاهای ایرانی به بازارهای این کشور فراهم کرده است.

به گزارش بازار، «هرویک یاریجانیان» افزود: دو ملت ایران و ارمنستان طی سالیان متمادی روابط دوستانه و صمیمانه ای با یکدیگر داشته اند و همواره در طول تاریخ با صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی کرده اند.

وی اظهارداشت: متاسفانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا طی چند ماه گذشته مشکلات بسیارزیادی در رابطه ایران و ارمنستان ایجاد کرد که خوشبختانه این موضوع نیز با تدابیر و هوشیاری مقامات دو کشور ختم بخیر شد.

رئیس اتاق های مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان گفت: امید می رود در آینده نه چندان دور سطح مراودات اقتصادی، تجاری، اجتماعی و غیره بین دو کشور دوست و همسایه بیش از این ارتقا پیدا کند.

وی افزود: دو کشور ایران و ارمنستان بویژه طی سالیان اخیر بیشتر در حوزه انرژی با یکدیگر ارتباط اقتصادی داشته اند اما به دلیل اتفاقاتی که طی چند ماهه اخیر افتاد حتی به نظر می رسد ایران و ارمنستان به این نتیجه رسیده اند که سطح همکاری اقتصادی خود را از حوزه انرژی به تبادل کالا و محصولاتی که در دو کشور ظرفیت صادراتی آنها وجود دارد، منعطف کنند.

یاریجانیان تصریح کرد: ارمنستان واردات دو هزار و ۲۰۰ قلم کالا را با گواهی مبدا کشور ترکیه ممنوع کرده است.

وی ادامه داد: روابط این دو کشور از قبل هم کاملا سرد بود ولی از طریق کشورثالث صادرات کالاهای ترک به ارمنستان انجام می شد.

رئیس اتاق های مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان گفت: با این قانون جدیدی که در ارمنستان وضع شده واردات دو هزار و ۲۰۰ قلم کالا از ترکیه به این کشور برای یک دوره شش ماهه ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به اطلاعاتی که از مقامات اقتصادی کشور ارمنستان بدست آمده حاکی از اینکه ممنوعیت واردات کالاهای ترک به این کشور برای شش ماه دیگر هم تمدید خواهد شد.

یاریجانیان تصریح کرد: این ممنوعیت فرصت خوبی است که کالاهای ایرانی پس از یک دوره طولانی مدت دوباره به این بازارها راه پیدا کند.

وی یادآورشد: کالاهای که امروز در ایران تولید و صادر می شود از حیث کیفیت و مرغوبیت به مراتب بالاتر از کالاهای تولیدی سایر کشورهاست و به نظرمی رسد این دفعه کالاهای ایرانی جایگاه واقعی خود را در این بازارها پیدا کند.

کد خبر: ۶۹٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha