۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
دولت در بازار بورس شفاف عمل نکرده است
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

دولت در بازار بورس شفاف عمل نکرده است

حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در بازار بورس شفاف عمل نکرده است.

به گزارش بازار، «حسینعلی حاجی دلیگانی» افزود: اجرا و نظارت لازمه پیشبرد همه امورات در کشور است.

وی اظهارداشت: مجلس وظیفه نظارتی را در کشور برعهده دارد و بایستی در تمامی حوزه ها بالاخص بر روند امور بورس نظارت کند.

نماینده مردم شاهین شهر و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اجرا پای دولت است و مجلس هیچ گونه دخالتی در کار اجرا ندارد.

وی افزود: وزارت اقتصاد و سازمان بورس وظیفه دارند مدیریت صحیحی بر بازار بورس بر اساس آن چیزی که قانونگذار پیش بینی کرده داشته و به یک معنا باید پاسخگوی بازتاب ها و بازخورد نوع مدیریت خود باشند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: این نهاد قانون گذاری نمی تواند نسبت به آنچه در اجرای قانون می گذرد و همینطور نواقص و اشکالاتی که وجود دارد بی تفاوت باشد و به راحتی از کنار آن بگذرد.

وی ادامه داد: مجلس نمی تواند تماشاچی باشد و ببیند حق مردم در حال تضییع شدن است و ورودی از حیث نظارتی نداشته باشد.

نماینده مردم شاهین شهر و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اهالی خانه ملت حرفی می زنند یا از ابزار نظارتی استفاده می کنند از این باب است که بتوانند به وظیفه خود جامه عمل بپوشانند واز حق و حقوق مردم دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم امروز اعتمادی به بازار بورس ندارند، افزود: این روزها پیامک های اعتراضی مردم به ریزش ارزش سهام بورس بسیار زیاد است و در ضمن خواستار رسیدگی به وضعیت موجود هستند.

حاجی دلیگانی معتقدبه اینکه دولت در بازار بورس شفاف عمل نکرده است، اظهارداشت: زمانی که سهام دولت در بورس عرضه می شد بازار روند روبه صعودی داشت و ارزش سهام مرتب بالا می رفت و وقتی عرضه سهام دولت به پایان رسید همه دیدند بازار روند نزولی به خود گرفت و ارزش سهام سقوط کرد.

وی ادامه داد: هرکسی به وضعیت بازاربورس نگاهی بیندازد احتمال می دهد این بر اساس یک برنامه ریزی انجام شده و دولتمردان هم تاکنون نتوانسته اند مردم و جامعه را اقناع کنند که چنین چیزی نبوده است.

نماینده مردم شاهین شهر و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآورشد: آنچه که برآیند است نشان می دهد به نوعی یا از روی اینکه عمد باشد به نفع دستگاه های وابسته و زیر مجموعه دولت که بخواهند سهام خود را عرضه کنند یا بر اثر ضعف مدیریت، نبود دقت و عدم اعمال تصمیمات درست و به موقع اینها باعث ریزش شدید سهام در بورس شدند.

کد خبر: ۶۹٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha