۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
طرح هادی در ۴۶۵ روستای اردبیل اجرا شد/ مقاوم‌سازی واحدهای روستایی با تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی
مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

طرح هادی در ۴۶۵ روستای اردبیل اجرا شد/ مقاوم‌سازی واحدهای روستایی با تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی

اردبیل - مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه طرح هادی در ۴۶۵ روستای استان اجرا شده است، گفت: به لحاظ وجود مشکلاتی در تخصیص اعتبارات طی سال‌های اخیر، امکان تحقق صد درصد اجرای این طرح میسر نشده است.

فرهاد سبحانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سهمیه تسهیلات بانکی استان از ۴۰۰۰ واحد احداثی در سال، به ۷۰۰۰ واحد مسکونی افزایش یافته است گفت: تاکنون بیش از ۳۵۰۰ متقاضی به بانک های عامل معرفی شده اند که از این تعداد، حدود ۲۵۰۰ واحد مسکونی عقد قرارداد شده است.

وی تصریح کرد: تسهیلات بانکی ارائه شده برای هر واحد مسکونی کم دوام و بی دوام روستاییان تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۵ درصد می باشد که بنابر هماهنگی های بعمل آمده با بانک های عامل به صورت سفته ی زنجیره ای در نظر گرفته شده است.

کمک بلاعوض ۴۰ تا ۸۰ میلیون ریالی برای احداث و تکمیل واحدهای مسکونی

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: درحال حاضر بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد واحدهای مسکونی روستایی درسطح استان ۱۰۰ هزار واحد است که با اجرای هفت هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده در سطح روستاهای استان، میزان مقاوم سازی واحدها، بالغ بر ۵۵ هزار واحد افزایش می یابد.

سبحانی تصریح کرد:این رقم بیش از ۵۰ درصد واحدهای مسکونی احداثی در استان را پوشش می دهد.

وی اضافه کرد: مددجویانی که توان مالی پایین دارند و تحت پوشش نهادهای اجتماعی از قبیل کمیته امداد حضرت امام(ره) وسازمان بهزیستی استان هستند با مساعدت مالی این دستگاه ها تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال نیز می توانند کمک بلاعوض دریافت کنند.

تهیه طرح هادی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردبیل افزود: دهک های پائین هم با مساعدت بلاعوض بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، به میزان ۴۰ تا ۸۰ میلیون ریال، جهت احداث و تکمیل واحدهای مسکونی خود مورد حمایت قرار گیرند.

سبحانی با اشاره به رویداد ها و حوادث ناگوار در زلزله های اخیر کشوری، از روستائیان خواست با مغتنم شمردن این فرصت، مقاوم سازی مسکن روستایی خود را جدی گرفته و با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستانهای تابعه نسبت به تشکیل پرونده و استفاده از تسهیلات ارائه شده در اسرع وقت اقدام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مطالعه و تهیه طرح هادی کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان که بالغ بر یک هزار و ۲۹ روستا بوده به اتمام رسیده است، گفت: نزدیک به ۵۰۰ روستا در سطح استان هم که بیش از ۱۰ سال از مطالعه و تهیه طرح آنها گذشته است، اقداماتی برای انجام پروسه بازنگری طرح های کنونی صورت گرفته که از این میزان به تعداد ۲۰۰ روستا، محقق شده است.

انجام طرح هادی در ۴۶۵ روستای اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردبیل گفت: در حال حاضر در ۴۶۵ روستای استان طرح هادی انجام یافته و به لحاظ وجود مشکلاتی در تخصیص اعتبارات سال های اخیر، امکان تحقق صد درصد اجرای این طرح ها میسر نشده است.

سبحانی اظهار کرد: تلاش می‌شود که با تامین اعتبارات لازم، میزان اجرای این طرح ها در روستاهای استان ایلام به حد مطلوب برسد.

کد خبر: ۶٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha