۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
سریعترین خودرو برقی «تسلا اس» با پیشرانه Plaid معرفی شد

سریعترین خودرو برقی «تسلا اس» با پیشرانه Plaid معرفی شد

جدید ترین خودرو برقی تسلا از یک تراشه ۱۰ ترافلاپس بهره گرفته است و با یک بار شارژ کامل در طول روز قادر است بیش از ۸۳۶ کیلومتر حرکت کند؛تسلا مدعی است، که این مدل سریعترین خودروی حال حاضر جهان خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از «The Verge »، کمپانی بزرگ تسلا از جدیدترین خودرو برقی خود رونمایی کرد؛ این نسخه، باز طراحی شده ی  مدل تسلا اس ۲۰۱۲ است که تغییرات چشمگیری را به همراه دارد. تسلا مدل اس  ۲۰۲۱ دارای طراحی بیرونی آینده نگرانه، فضای داخلی ساده و قدرت چند برابری است و قادر است در کمتر از دو ثانیه بیش از ۶۰ مایل را طی کند. البته نمای طراحی خارجی این مدل، باز طراحی تسلا مدل اس ۲۰۱۲ با تغییرات بسیار اندک می باشد.

تسلا ادعا می کند، که خودرو مدل جدید اس با پیشرانه به روز شده، سریعترین خودروی تولید شده است که تا به اکنون پا به عرصه گذاشته؛ در واقع، پیشرانه جدید تعبیه شده در این خودروی برقی امکان حداکثر سرعت ۵۲۰ مایل در ساعت ( ۸۳۶ کیلومتر در ساعت) را فراهم کرده است. تسلا می گوید: مدل اس قادر می باشد در کمتر از دو ثانیه سرعت خود را از صفر به ۶۰ مایل در ساعت برساند واین ویژگی، مدل فوق را هم تراز و شاید پیشرفته تر از اتومبیل های برقی مانند Lucid Air یا Porsche Taycan Turbo قرار داده است.

تسلا گفت: ویژگی های منحصر به فرد مدل جدید اس را مدیون ضریب درگ بسیار پایین هستیم، که از زمره دستاوردهای انحصاری تسلا می باشد؛ به طور کلی، وسایل نقلیه که دارای حد ضریب درگ کمتری می باشند، دارای توانایی بهتر در شکافتن هوای پیش رو بوده و فاکتورهای دیگری همانند پایداری، مصرف سوخت بهینه، شتاب گیری و سرعت حرکتی را تحت تاثیر قرار می دهد.

البته لازم به ذکر است، که تسلا مدل اس ۲۰۲۱ تمامی ویژگی های نمای خارجی مدل اس ۲۰۱۲ را به یدک نمی کشد و طبق عرف همیشگی تسلا، تغییرات هرچند اندک را تجربه کرده است. مدل جدید دارای سقف شیشه ای  نسبتا بزرگتر در مقایسه با مدل قبلی است که این ویژگی جدید، تغییرات بصری داخلی خودرو را به کلی تغییر داده است. یک صفحه نمایش لمسی جایگزین صفحه لمسی پرتره مدل قدیمی شده است که به نسبت حاشیه های باریکتری را به همراه دارد و تا حدودی مشابه صفحه نمایش های بکار رفته در تسلا مدل ۳ و تسلا مدل وای (Y)  می باشد. علاوه بر صفحه نمایش تعبیه شده در قسمت جلویی خودرو،  در پشت  فرمان و در قسمت کنسل مرکزی از دو صفحه نمایش برای مسافران  بهره گرفته شده است.

گفتنی است، مدل فرمان پروانه ای  U شکل تسلا ، شباهت زیادی با نسل دوم خودروهای تسلا  رودستر دارد و تاثیر زیادی را بر روی ایمنی خودرو اعمال می کند؛ این فرمان در سرعت های بالا، موقعیت های سخت و پیچ های تند دارای پایداری مثال زدنی می باشد. سنسورهای به کار رفته در این سیستم از حساسیت بالایی برخوردار هستند و اطلاعات به صورت لحظه ای به ECU خودروی مخابره می شوند و در صورت ایجاد هر گونه مشکل، راننده به راحتی قادر به کنترل خودرو خواهد بود.

تسلا مدل اس در دو نسخه Plaid و+ Plaid معرفی شده است که دارای پیشرانه قدرتمند بسیار متمایز کننده می باشند؛   مدل  Plaid قادر است  به سرعت ۶۰ مایل ‌بر ساعت (۹۶٫۵ کیلومتر بر ساعت) در کمتر از دو ثانیه، تا مسافت ۳۹۰ مایل (۶۲۷ کیلومتر) حرکت کند؛ و نسخه ی  +Plaid نیز می تواند  تا ۵۲۰ مایل (۸۳۶ کیلومتر) حرکت می‌کند. همچنین، این دو نسخه می توانند تا پنج برابر سدان های مدل های پیشین اس ۲۰۱۲ در مسافت یک چهارم مایل به حرکت در بیایند و به حداکثر سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت ( ۳۲۱/۸ کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کنند؛ به گفته آیلان ماسک مدیر عامل تسلا، در نسخه های تسلا اس ۲۰۲۱ از لاستیک های مناسب، پیشرانه های جدید و پمپ حرارتی ارتقاء یافته برای دستیابی به سرعت مد نظر استفاده شده است.

ایلان ماسک اظهار داشت : دو مدل جدید ۲۰۲۱ تسلا از یک سیستم اطلاعات سرگرمی (Infotainment)  جانشین برخوردار هستند و با یک تراشه قدرتمند با توانایی دستیابی به قدرت پردازشی ۱۰ ترافلاپس تجهیز شده اند؛ وی در ادامه افزود:  این تراشه‌ی قدرتمند، سرنشینان خودروهای تسلا مدل اس ۲۰۲۱ را قادر می سازد  تا از طریق کنترلر تجربه‌ی بازی‌هایی مثل The Witcher ۳ و Cyberpunk ۲۰۷۷ را در حین سفر های طولانی مدت تجربه کنند.

لازم به ذکر است، اخیر ایلان ماسک ایده نسخه باز طراحی اس 2021 بر اساس مدل پیشین 2012 را رد کرده است؛ اما برای اثبات این مهم  لازم است تا عرضه نهایی تسلا مدل اس صبر کرد چرا که  تسلا هنوز گزارش رسمی از جزییات این دو نسخه اعلام نکرده است.

به گزارش سایت رسمی تسلا، طبق برنامه ریزی این کمپانی خودروهای برقی مدل اس از اواخر ماه مارس با قیمت پایه  ۷۹.۹۹۰ هزار دلار به بازار های جهانی عرضه خواهد شد.

کد خبر: ۶۹٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha