۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
ارز ۴۲۰۰ تومانی صرفا در دستان حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر می‌چرخد
عضو هیات رئیسه مجلس:

ارز ۴۲۰۰ تومانی صرفا در دستان حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر می‌چرخد

سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی صرفا در دستان حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر می‌چرخد و آن‌ها نیز از این موقعیت سوءاستفاده می‌کنند، گفت: یک نفر به اندازه یارانه تمامی مردم از ارز ۴۲۰۰ تومانی سود برده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی، با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: قرار بود به دنبال توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی، کالاهای اساسی به قیمت معقول به دست مردم برسد اما اکنون این ارز صرفا در دستتان حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر می‌چرخد و آن‌ها نیز از این موقعیت سوءاستفاده می‌کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت‌ها نیز در کف بازار مدیریت نشده‌اند، افزود: به عنوان مثال با وجود آنکه به کنجاله، سویا یا ذرت ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد اما قیمتی هم طراز با نرخ آزاد دارند.

وی با بیان اینکه طی ۳ سال گذشته ۵۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت شده که این عدد بسیار بزرگی است، ادامه داد: سوال این است چرا مردم نتیجه پرداخت این رقم بزرگ ارز ۴۲۰۰ تومانی را ندیده‌اند؟

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیشنهادی وجود دارد مبنی بر اینکه مابه التفاوت قیمت ارز مستقیم به خود مردم داده شود، البته حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی الزام و پیش نیازی دارد و آن پرداخت مابه‌التفاوت قیمت ارز به صورت مستقیم به مردم است. این اتفاق می‌تواند با صدور و توزیع کارت خرید کالاهای اساسی یا دارو یا هر مسیر دیگری تحقق پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق گفته رئیس کمیسیون تلفیق یک نفر به اندازه یارانه تمامی مردم از ارز ۴۲۰۰ تومانی سود برده است، افزود: چنین اتفاق تلخی ثمره بی‌مسئولتی مدیران و فساد پیرامون توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی است لذا حذف این ارز از نظر مجلس ضروری است.

کد خبر: ۶۹٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha