۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
واکسیناسیون  ۵۹۰ هزار راس دام برعلیه بیماری تب برفکی در زنجان
مدیرکل دامپزشکی زنجان خبر داد :

واکسیناسیون ۵۹۰ هزار راس دام برعلیه بیماری تب برفکی در زنجان

زنجان - مدیرکل دامپزشکی زنجان از واکسیناسیون بیش از ۵۹۰ هزار راس دام سبک و سنگین برعلیه بیماری تب برفکی در استان خبر داد.

محمد باقر حاج کاظمی در گفتگو با خبرنگار بازار، از واکسیناسیون بیش از ۵۹۰ هزار راس دام سبک و سنگین برعلیه بیماری تب برفکی در زنجان خبر داد و گفت:  از دی ماه واکسیناسیون توسط دامپزشکی استان به خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تب برفکی ازواگیر دارترین بیماری ها بوده و هزینه زیادی دارد، اظهار کرد: تب برفکی بیماری عفونی بوده و بسیار کشنده است.

مدیرکل دامپزشکی زنجان، با بیان اینکه بیماری تب برفکی از طریق تنفس و حشرات، دام‌ها را بیمار می‌کند، گفت: تعداد کانون‌های بیماری دامی «تب برفکی» شناسایی‌شده در زنجان طی سالجاری بیش از ۱۲کانون بوده که بیشترین کانون‌ها در خدابنده و ابهر بوده است.

حاج کاظمی ابراز کرد: بیماری تب برفکی از طریق تنفس و حشرات، دام‌ها را بیمار می‌کند و از ابتدای سال جاری تاکنون دام های سبک و سنگین در زنجان علیه بیماری تب برفکی واکسینه و مایه‌کوبی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تب برفکی نوعی بیماری ویروسی و به‌شدت واگیردار است که سریع منتشر می‌شود و به دلیل شیوع گسترده تب برفکی، واکسیناسیون دام‌ها به‌تنهایی نمی‌تواند برای کنترل و پیشگیری از این بیماری مؤثر باشد، افزود: باید مقررات و ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای نیز رعایت شود.

مدیرکل دامپزشکی زنجان با بیان اینکه  علائم بیماری تب برفکی در دهان، زبان و پستان حیوان است، افزود: واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین تا شعاع سه کیلومتری کانون‌های بیماری به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی توسط اکیپ‌های دامپزشکی انجام می‌شود و دامداران اگر موردی را مشاهده کردند با شماره ۱۵۱۲ تماس برقرار کنند.

کد خبر: ۶٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha