۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
تولید ۱۲ میلیون عدد انواع گل و گیاه در گیلان
رئیس جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

تولید ۱۲ میلیون عدد انواع گل و گیاه در گیلان

رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش سطح گلخانه های استان گفت: سالانه ۱۲ میلیون عدد انواع گل وگیاه در استان تولید می شود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان جهاد کشاورزی گیلان، مسعود الماسی اظهار داشت: گیلان در تولید گل‌ های گلدانی رتبه ششم، در تولید محصول توت فرنگی رتبه هشتم و در تولید گل شاخه بریده رتبه شانزدهم کشور را دارد.

وی با اشاره به افزایش سطح گلخانه  در گیلان از ۷۱ هکتار به ۸۴ هکتار افزود: سالانه ۱۲ میلیون عدد گل های شاخه بریده، گل‌های آپارتمانی، گیاهان آپارتمانی، برگ های زینتی، گیاهان فصلی و انواع درختچه های زینتی در استان تولید می شود.

وی گفت: سالانه همچنین ۹۲۰ تن انواع سبزی و صیفی‌جات گلخانه ای از جمله خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان و ۹۹۵ تن توت فرنگی در گیلان تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی  گیلان افزایش ضریب امنیت سلامت غذایی، ارتقاء بهره وری، صرفه جویی در مصرف آب و افزایش صادرات را از اهداف توسعه گلخانه‌ها در گیلان دانست.

الماسی در پایان با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی در گیلان این اجازه را به کشاورزان می دهد تا تولید گل و گیاه زینتی در فضای باز را پرورش دهند بیان کرد: شهرستان های صومعه سرا، رشت، لاهیجان، انزلی گلخانه های بیشتری را به خود اختصاص داده اند.

کد خبر: ۶۹٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha