۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
سقوط ۴ پله‌ای اینترنت موبایل و رشد یک پله‌ای اینترنت ثابت در ایران
یک گزارش بین المللی نشان داد

سقوط ۴ پله‌ای اینترنت موبایل و رشد یک پله‌ای اینترنت ثابت در ایران

سرعت اینترنت موبایل ایران نسبت به ماه نوامبر ۴ پله سقوط کرده و در رده ۸۸ قرار دارد. در مقابل رتبه ایران در اینترنت ثابت یک پله رشد کرده و با سرعت دانلود ۱۸.۳۳ و آپلود ۱۱.۱۳ مگابیت بر ثانیه به رتبه ۱۳۶ رسیده است.

مژده باقری؛ بازار: وب سایت Speedtest.com جدیدترین گزارش خود از سرعت اینترنت کشورهای مختلف جهان در آخرین ماه ۲۰۲۰ میلادی (دسامبر) را منتشر کرده است. طبق این گزارش در ماه دسامبر ۲۰۲۰ متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در جهان ۴۷.۲۰ و آپلود آن ۱۲.۶۷ مگابیت بر ثانیه بوده است.

از سوی دیگر متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت جهان ۹۶.۴۳ و سرعت آپلود آن ۵۲.۳۱ مگابیت بر ثانیه بوده است. طبق این گزارش سرعت اینترنت موبایل ایران نسبت به ماه نوامبر ۴ پله سقوط کرده در رده ۸۸ قرار دارد.

سرعت دانلود اینترنت موبایل ۲۵.۳۰ و سرعت آپلود آن ۱۱.۳۹ مگابیت برثانیه است. در ماه نوامبر سرعت دانلود اینترنت موبایل ایران ۲۵.۶۴ مگابیت برثانیه بود.  این درحالی است که رتبه ایران در اینترنت ثابت یک پله رشد کرده و با سرعت دانلود ۱۸.۳۳ و آپلود ۱۱.۱۳ مگابیت بر ثانیه به رتبه ۱۳۶ رسیده است. در ماه گذشته سرعت اینترنت ثابت ایران ۱۷.۸۴ مگابیت بر ثانیه بود.

در رده بندی کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت تغییر جالبی دیده می‌شود. سنگاپور و هنگ کنگ پس از ماه‌ها صدر نشینی در فهرست هرکدام یک پله سقوط کرده‌اند. این در حالی است که تایلند با ارائه اینترنت ثابت با سرعت ۳۰۸.۳۵ مگابیت بر ثانیه و ۲ پله رشد در مقام اول قرار دارد.  ایالات متحده آمریکا نیز با سرعت ۱۷۳.۶۷ مگابیت بر ثانیه در رتبه دهم فهرست قرار دارد که نسبت به ماه قبل یک پله رشد کرده است.

کد خبر: ۶۹٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha