۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
صادرات کالا از گمرک زنجان ۱۰ درصد افزایش دارد
مدیرکل گمرک زنجان:

صادرات کالا از گمرک زنجان ۱۰ درصد افزایش دارد

زنجان- احمدی، مدیرکل گمرک زنجان با بیان اینکه طی ۱۰ ماه امسال بیش از ۲۰۳ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۷۹۵ دلار کالا از گمرک استان صادر شده است،گفت: این میزان کالای صادر شده از نظر دلاری دو درصد افزایش و از نظر وزنی هم ۱۰ درصد افزایش دارد. 

میر هاشم سید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار به آمار صادرات کالا از گمرک زنجان اشاره کرد و گفت: طی ۱۰ ماه امسال بیش از ۲۰۳ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۷۹۵ دلار کالا از گمرک استان صادر شده است. 

وی اظهار کرد: این میزان کالای صادر شده از نظر دلاری  دو درصد افزایش و از نظر وزنی هم ۱۰ درصد افزایش دارد. 

مدیرکل گمرک زنجان گفت: عمده کالاهای صادراتی از گمرک استان شامل شمش روی، پروفیل، کاغذ فلوتینگ، خشکبار، ترانسفورماتور، مصنوعات از سنگ، محصولات لبنی،بنتونیت،پلیمر پروپیلن و شمش سرب بوده است.

احمدی تاکید کرد: بیشترین کالای صادراتی زنجان به کشور ترکیه است و ارتباط تجاری این استان با این کشور بسیار خوب است. 

وی به آمار واردات کالا به زنجان اشاره کرد و گفت: طی ۱۰ ماه امسال بیش از ۲۷۸ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۲۸۶ دلار کالا به گمرک استان وارد شده که از نظر دلاری هفت درصد کاهش و از نظر وزنی هم ۹ درصد افزایش دارد. 

مدیرکل گمرک زنجان، ابراز داشت: عمده کالاهای وارداتی استان خاک روی،خمیر چوب، کاغذ و مقوای بازیافتی، ماشین آلات خط تولید، نخ پلی آمید، نخ پلی استر،پودرجاذب، پلی آمید و نوار پلاستیکی، تنظیم کننده ولتاژ، سکسیونر، قطعات اتصال عایق و مقره، ورق فولادی، کاغذ تحریر، کاغذ کرافت، کاغذ تیشو و کاغذ سیگار، آوات از الیاف سنتیک، پارچه نبافته و روغن صنعتی بوده است.

احمدی با بیان اینکه زنجان بیشترین کالای وارداتی را هم از کشور ترکیه دارد، گفت: درصد زیادی از واردات کالا به استان مواد اولیه است.

کد خبر: ۶۹٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha