۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
وضعیت نامناسب ذخیره آبی در اصفهان/ تنها ۱۸۳ میلیون متر مکعب آب داریم
مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان:

وضعیت نامناسب ذخیره آبی در اصفهان/ تنها ۱۸۳ میلیون متر مکعب آب داریم

اصفهان– میرمحمدصادقی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: وضعیت ذخیره آبی استان مناسب نیست و در حال حاضر تنها ۱۸۳ میلیون متر مکعب آب پشت سد ذخیره داریم.

مسعود میرمحمدصادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به وضعیت آبی در استان اصفهان اظهار داشت: از ابتدای مهر تاکنون به صورت میانگین ۷۳ میلیمتر بارش در استان اصفهان به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به بلند مدت ۳۰ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۴۱ درصدی ذخیره آب استان اصفهان نسبت به سال گذشته
وی با باین اینکه در حال حار شرایط سختی را برای تامین آب بخش‌های مختلف در استان اصفهان داریم، ابراز داشت: ذخیره کنونی سد زاینده رود ۱۸۳ میلیون متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان ادامه داد: همچنین باید توجه داشت که میزان آب ذخیره در سد زاینده رود در حال حاضر نسبت به بلند مدت ۷۰ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ورودی آب به سد زاینده رود ۱۴.۵ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آب ۱۳ متر مکعب است، اضافه کرد: در این شرایط مدیریت مصارف آب امری ضروری است که باید مورد توجه همه بخش‌ها قرار گیرد.

تشکیل ۳۲ پرونده قضایی به دلیل برداشت غیرمجاز آب از اول آذرماه
میرمحمدصادقی در ادامه با بیان اینکه در دشت‌های مختلف استان سالانه حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب کسری مخزن داریم که عمدتاٌ ناشی از حفر چاه‌های غیر مجاز و یا اضافه برداشت از چاه‌های مجاز استان است، اضافه کرد: در این زمینه از ابتدای آذرماه ۳۲ مورد پرونده قضایی برای متخلفان و متجاوزان به حریم و بستر رودخانه زاینده رود در محاکم دادگستری استان اصفهان در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته نیز ۲۸ مورد تخلف با وورد عوامل یگان حفاظت رودخانه ساماندهی شده است، ادامه داد: در این زمینه مساحتی بالغ بر ۱.۵ هکتار از اراضی تصرف شده حریم و بستر رودخانه زاینده رود بدون تشکیل پرونده قضایی به وضعیت قبل برگشته است.

۵۰۷ چاه غیرمجاز پلمب شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان همچنین به اجرای ۲۹ حکم قضایی از ابتدای آذر ماه در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: بیشترین احکام و دستورات قضایی در این زمینه به منطقه شرق اصفهان اختصاص دارد.

وی در ادامه به دیگر اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از منابع آب استان اصفهان، افزود: تا کنون تعداد سه هزار و ۲۹دستگاه حفاری و تجهیزات غیرمجاز چاه آب در استان اصفهان توقیف و به مراجع قضایی معرفی شده است.

میر محمد صادقی با بیان این که در سال ۹۹ تعداد ۵۰۷ حلقه چاه غیر مجاز پر و مسدود شده است، گفت : تا کنون بیش از ۶ هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان اصفهان پر و مسدود شده است که باعث صرفه جویی در مخازن آب زیر زمینی شده است

کد خبر: ۶۹٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha