۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی وضع مطلوبی دارد
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:

توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی وضع مطلوبی دارد

مشکین‌فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به وضع مطلوب توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، نخستین ردیف عملیاتی آن اوایل سال آینده عملیاتی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از شانا، محمد مشکین‌فام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس امروز (جمعه، سوم بهمن‌ماه) در حاشیه بازدید از نخستین روز برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز پالایش و پتروشیمی گفت: تمام ۱۳ پالایشگاه بخش خشکی به سرانجام رسیده‌اند و فقط پالایشگاه فاز ۱۴ باقیمانده است که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، تولید اولیه از این پالایشگاه در اوایل سال آینده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه همه فعالیت‌ها و اقدام‌های مرحله نخست توسعه پارس جنوبی تا اواسط سال ۱۴۰۰ به جمع‌بندی می‌رسد، عنوان کرد: مطالعات مهندسی در بحث فشارافزایی فازها نیز در حال اجراست و همانطور که وزیر نفت اشاره کرد، قرار است به منظور ساخت ۲ تجهیز توربوکمپرسور ۱۶ مگاواتی قراردادی برای فشارافزایی در پارس جنوبی به امضا برسانیم و به‌زودی بر همین اساس همزمان با فعالیت‌های مهندسی در حال اجرا، مباحث تقویت فشار را پیگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس درباره توسعه پایانه نفتی جاسک افزود: فاز زودهنگام این طرح تا اواخر سال آینده (نخستین ردیف) عملیاتی می‌شود.

کد خبر: ۶۹٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha