۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
تلاش برای تکمیل راهگذر قاره‌ای شمال-جنوب

تلاش برای تکمیل راهگذر قاره‌ای شمال-جنوب

ایران و روسیه در تلاشند تا هرچه سریعتر با همکاری کشورهای مسیر گذرگاه ریلی بین قاره‌ای شمال - جنوب، بویژه جمهوری آذربایجان و هند، قطعات باقیمانده از این طرح عظیم تکمیل و بهره برداری از آن آغاز شود.

به گزارش بازار، ایران و روسیه در تلاشند تا هرچه سریعتر با همکاری کشورهای مسیر گذرگاه ریلی بین قاره‌ای شمال - جنوب، بویژه جمهوری آذربایجان و هند، قطعات باقیمانده از این طرح عظیم تکمیل و بهره برداری از آن آغاز شود.

راهگذر بین قاره‌ای شمال - جنوب، از هلسینکی در شمال اروپا تا بمبئی در شبه قاره هند، یکی از مهمترین طرح‌های ریلی بشمار می‌رود که در صورت تکمیل می‌تواند درآمدی سرشار از محل صادرات، واردات و ترانزیت کالا نصیب کشورهای مسیر این شاهراه به دنبال داشته باشد.

میخائیل پائولوف قائم مقام راه آهن سراسری روسیه در دیدار با کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه، با اشاره به آمادگی روسیه برای کمک به تکمیل قطعات باقیمانده از این طرح مهم گفت: در حال حاضر عمده‌ترین مانع در راه آغاز به کار گذرگاه ریلی شمال - جنوب، تکمیل نشدن قطعه حط آهن رشت-آستارا و چابهار-زاهدان در خاک ایران است.

جلالی در مسکو هم گفت: اتمام این دو قطعه در حال حاضر از اولویت‌های وزرات راه و شهرسازی است و براساس توافق انجام شده در سال‌های گذشته، جمهوری آذربایجان متعهد به فاینانس قطعه رشت-آستارا شده بود، اما تاکنون این موضوع عملی نشده است.

جلالی افزود: براساس توافق انجام شده با روسیه قرار است تا زمان تکمیل قطعه رشت-آستارا، ترانزیت و حمل و نقل کالا بصورت ترکیبی، از جمله استفاده از خطوط آهن موحود، مسیر جاده‌ای و حمل و نقل دریایی انجام شود.

کد خبر: ۶۹٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha