۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
فراهم شدن ۱۵ تن سم برای مبارزه با ملخ صحرایی در استان بوشهر

فراهم شدن ۱۵ تن سم برای مبارزه با ملخ صحرایی در استان بوشهر

بوشهر- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۱۵ تن سم برای مبارزه با ملخ صحرایی در استان بوشهر فراهم‌شده که تاکنون هفت تن آن توزیع‌شده است.

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برای مبارزه با ملخ صحرایی در استان بوشهر تاکنون ۱۰ دستگاه سم‌پاش یو.آل. وی تأمین شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ هکتار اراضی استان بوشهر علیه هجوم ملخ‌ها سم‌پاشی شده است تصریح کرد: ۳۵ تیم ردیاب و ۱۵ اکیپ مبارزه کننده برای شناسایی تجمع ملخ‌ها در استان بوشهر وجود دارد.

منوچهری افزود: ۵۵ سم‌پاش تراکتوری و پشتی، خریداری ۱۰ سم‌پاش جدید از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر برای مبارزه با ملخ صحرایی در استان است.

وی تصریح کرد: سال گذشته از ۷۵۰ هزار هکتار اراضی آلوده ملخ، ۱۰۴ هزار هکتار آن در استان بوشهر بود که اکنون سطح آلودگی سه تا چهار برابر سال قبل است.

وی از تشکیل ستاد گیاه‌پزشکی با موضوع مبارزه با ملخ صحرایی در استان بوشهر خبر داد و افزود: تمامی جلسات ستاد گیاه‌پزشکی منجر به تصمیماتی برای رفع نیازها، مسائل مرتبط با عملیات ردیابی و مبارزه با ملخ شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: اکیپ‌های ردیابی در تمامی شهرستان‌های استان بوشهر ساماندهی شده و عملیات ردیابی در فاز جدید ریزش ملخ‌ها آغازشده است.

وی با بیان اینکه حمله گسترده ملخ‌ها از طریق دریا به استان بوشهر همچنان ادامه دارد اظهار داشت: ۹ شهرستان از مجموع ۱۰ شهرستان این استان با هجوم ملخ‌های صحرایی روبه‌رو شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به فعالیت تیم‌های ردیاب برای کشف کانون‌های تجمع ملخ‌ها خاطرنشان کرد: اکنون تجمع ملخ‌ها در شهرستان دشتی بیشتر دیگر نقاط دیگر شناسایی‌شده که مبارزه با این آفت به صورت شبانه‌روز ادامه دارد.

کد خبر: ۶٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha