۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
واردات ۴ میلیون تن کالای اساسی در ۱۰ ماهه ۹۹
معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران مطرح کرد

واردات ۴ میلیون تن کالای اساسی در ۱۰ ماهه ۹۹

طالبی، معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران از واردات چهار میلیون تن کالای اساسی به کشور در ۱۰ ماهِه امسال خبر داد.

به گزارش بازار، امیر طالبی، معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان این مطلب افزود: انتظار می‌رود تا پایان سال ۴۰۰ هزارتن روغن بهمراه سایر کالاها برای ذخایر استراتژیک وارد شود.

طالبی افزود: ۱۹۴ فروند کشتی، حامل کالاهای اساسی از آغازِ سال تا پایان دی‌ماه برای تأمین ذخایر استراتژیک کشور، در بنادر ایران پهلوگرفته و تخلیه شده‌اند.

طالبی میزان واردات کالاهای اساسی به کشور را در این مدت چهار میلیون تن اعلام که این کالاها از بنادر جنوبی و شمالی به کشور وارد شده که سهم بندر امام از سایر بنادر بیشتر است.

وی گفت: سهم بندر امام در ورود کالا به کشور ۴۵ درصد، بندرعباس ۳۱ درصد و چابهار ۱۷ درصد است و مابقی از بنادر شمالی وارد شد.

معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: واردات کالاهای اساسی در شرایط سخت تحریم و شیوع ویروس کرونا، از ثبت سفارس، خرید و حمل و تخلیه و بارگیری و انبارداری برای تنظیم بازار و تأمین ذخایر استراتژیک انجام شده و اکنون به لحاظ تأمین و موجودی در شرایط مطلوبی قرار داریم.

کد خبر: ۶۹٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha