۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
کاهش قیمت تلفن همراه مستلزم تثبیت نرخ دلار است/ مردم قدرت خرید ندارند
رئیس اتحادیه موبایل فروشان:

کاهش قیمت تلفن همراه مستلزم تثبیت نرخ دلار است/ مردم قدرت خرید ندارند

لرستان- درستی، رئیس اتحادیه موبایل فروشان گفت: گرانی تلفن همراه سبب رکود در بازار موبایل شده چون مردم توانایی خرید ندارند و تا زمانی که دلار تثبیت نشود قیمت‌ها کاهش پیدا نمی‌کند.

ابراهیم درستی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه قیمت تلفن همراه وابسته به نرخ ارز است، اظهار داشت: تثبیت نرخ دلار تأثیر مستقیمی بر قیمت بسیاری از کالاها از جمله موبایل دارد.

وی افزود: در بخش‌هایی مثل موبایل که به‌خاطر مسائل ریجستری، قاچاق اتفاق نمی‌افتد باید تدبیر و مدیریت بیشتری وجود داشته باشد تا از افزایش بی‌رویه تعرفه‌ها جلوگیری شود چون با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس و دورکاری برخی ادارات، بسیاری از مردم به گوشی موبایل نیازمندند.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، گوشی همراه و نماینده وزیر صمت در اصناف کشور عنوان کرد: واقعیت این است که بسیاری از افراد توانایی خرید موبایل ندارند و باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم تا خانواده‌های کم درآمد هم بتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.

وی کاهش قیمت گوشی را مستلزم تثبیت قیمت دلار دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل بالا بودن قیمت‌ها در عین حال که کالا در بازار موجود است اما رکورد هم حاکم است و لازم است شرایطی فراهم شود که همه بتوانند خرید کنند.

درستی تصریح کرد: انجمن واردکنندگان تلفن همراه سعی کنند سود عادلانه‌ای روی اجناس بکشند و گوشی‌های موبایل را بین کسانی که پروانه کسب دارند توزیع کنند چون در بعضی موارد بسیاری از واردکنندگان به فروشگاه‌هایی که زیر نظر خودشان است کالای بیشتری می‌دهند در نتیجه آنها قدرت مانور بیشتری روی قیمت ها دارند.

درستی بیان کرد: اخیراً حدود چهار هزار از تلفن همراه‌هایی که وارد شده بودند قطع شدند درحالیکه گمرک نباید برای گوشی‌های مشکل دار تعرفه بگیرد؛ جلساتی با همتا داشته‌ایم تا از وارد کردن گوشی‌هایی که مشکل دارند جلوگیری شود.

کد خبر: ۶۸٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha