۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
افتتاح و کلنگ‌زنی ۹۸۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی طی دهه فجر در گلستان
مدیر کل بنیاد مسکن گلستان خبر داد:

افتتاح و کلنگ‌زنی ۹۸۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی طی دهه فجر در گلستان

گرگان- حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۹ هزار و ۸۳۶ واحد مسکونی شهری و روستایی طی دهه فجر با اعتباری بالغ بر ۶۱۴ میلیارد تومان خبر داد.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طی دهه فجر امسال ۹ هزار و ۸۳۸ واحد مسکونی شهری و روستایی در گلستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند.

وی اعتبار این واحدهای مسکونی را ۶۱۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۹ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی است که با اعتبار ۵۳۶ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان و ۶۳۸ واحد مسکونی شهری است که با اعتبار ۷۷ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شوند.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: دو هزار و واحد مسکونی در قالب طرح تامین مسکن محرومین با اعتبار ۱۷۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان در روستاهای استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند.

وی از آغاز عملیات اجرایی احداث سه هزار واحد مسکونی طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان خبر داد و اضافه کرد: همچنین طی دهه فجر امسال هزار واحد مسکونی در قالب بازسازی حوادث با اعتبار ۸۶ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

حسینی تصریح کرد: در دهه فجر امسال عملیات اجرایی احداث ۲۵۶ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن با اعتبار ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، ۷۱ واحد مسکن جوانان با اعتبار ۹ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان و ۱۹۹ واحد مسکونی انتفاعی و خودمالکی با اعتبار ۲۷ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

وی توضیح داد: همچنین ۱۰۴‌ واحد مسکن جوانان با اعتبار هفت میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان و هشت واحد مسکن انتفاعی و خودمالکی با اعتبار هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری می‌شود.

حسینی همچنین از اتمام عملیات دیوارچینی دو هزار و ۱۰۰ واحد از سه هزار واحد مسکن محرومین استان خبر داد و گفت: تاکنون دو هزار و ۹۰۰ واحد پی کنی و اجرای فونداسیون، دو هزار و ۶۱۰ واحد اجرای اسکلت و دو هزار و ۵۵۰ واحد اجرای سقف انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اینکه تمام این واحدها از تسهیلات قرض الحسنه  ۴۰ میلیون تومانی و کمک بلاعوض ۲۵ میلیون تومانی برخوردار هستند، بیان کرد: تاکنون ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت این واحدها پرداخت شده است.

کد خبر: ۶۸٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha