۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
تردد در جاده های زنجان تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است/ کاهش ۱۵ درجه ای دمای هوا
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

تردد در جاده های زنجان تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است/ کاهش ۱۵ درجه ای دمای هوا

زنجان- از شب گذشته بارش باران و برف در استان زنجان آغاز و این بارش ها باعث کاهش دمای هوا شده است و تردد در جاده های زنجان نیز تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار بازار، طی آذرماه بارش برف و باران دراستان زنجان خوب ولی طی دی ماه در استان زنجان بارشی رخ نداد ولی از اول بهمن ماه بارش برف و باران دراستان آغاز شده است. 

 بارش ها دراستان با کولاک همراه شده است که باید تمهیدات ایمنی مورد توجه قرار گیردو مردم از سفرهای غیرضروری خود داری کنند. 

مدیرکل هواشناسی استان زنجان در گفتگو با بازار با بیان اینکه سامانه بارشی از دیشب وارد استان زنجان شده است،گفت: تا اواخر روز پنجشنبه بارش برف و باران در استان ادامه دارد. 

مه غلیظ در گردنه های کوهستانی زنجان حاکم شده است
محمد رضا رحمان نیا با بیان اینکه این بارش ها در ارتفاعات و گردنه های کوهستانی استان با کولاک برف همراه شده است،بیان داشت: دراین میان از مردم استان درخواست می شود در گردنه های کوهستانی استان تردد نکنند. 

وی به وضعیت دمای هوای استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و افزود: دمای هوای استان از امروز تا روز یکشنبه هفته آینده ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد کاهش یافته و هوا به صورت محسوسی سرد خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه در مناطق سردسیر استان دمای هوا تا ۲۰ درجه سانتی گراد کاهش می یابد، اظهار داشت: به تبع با کاهش دما شاهد یخبندان صبحگاهی و شامگاهی دراستان خواهیم بود که دراین میان کشاورزان و گلخانه داران تمهیدات لازم گرمایشی و ایمنی را مد نظر قرار دهند. 

رحمان نیا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته زنجان با دمای  ۶درجه سانتیگراد زیر صفر سومین استان سرد کشور به ثبت رسید و زنجانی های هوای بسیار سردی را سپری کردند. 

تردد در جاده های زنجان تنها با زنجیر چرخ امکان پذیراست
معاون راهداری و حمل و نبل جاده ای زنجان با بیان اینکه بارش برف استان زنجان را فراگرفته است،تاکید کرد: در حال حاضر سطح جاده‌های استان خیس و لغزنده است و تردد به کندی انجام می گیرد. 

جواد یوسفی با بیان اینکه در حال حاضر به علت بارش برف مه غلیظ در گردنه‌های کوهستانی استان زنجان حاکم است، گفت: از رانندگان درخواست می شود در حد ممکن در جاده های کوهستانی استان تردد نکنند. 

وی گفت: همچنین مه ناپایدار در جاده های استان زنجان حاکم شده است و دراین میان رانندگان آستانه دید خود را تقویت کنند. 

معاون راهداری و حمل و حمل و نقل جاده ای زنجان افزود: رانندگان حتماً برای تردد در گردنه‌های کوهستانی  دقت کنند و تمهیدات گرمایشی را در دستور کار قرار دهند و خودروی خود را به سیستم گرمایشی مجهز کنند.

یوسفی ابراز داشت: رانندگان با توجه به بارش برف حتماً با دقت و حوصله رانندگی کرده و از سبقت و سرعت غیرمجاز خودداری کنند. 

وی گفت: مردم به‌محض اینکه قصد مسافرت داشته باشند با ارسال پیامک به سامانه ۱۰۰۰۲۴۱۱۴۱ از باز بودن راه‌ها باخبر شوند و همچنین مسافران می‌توانند از طریق تلفن گویای ۱۴۱ از وضعیت جاده‌ها باخبر شوند.

گلخانه داران تمهیدات گرمایشی را مدنظر قرار دهند
در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: با توجه به افت دما و تداوم هوای سرد در استان زنجان تا روز یکشنبه هفته آینده کشاورزان و دامداران زنجانی تمهیدات گرمایشی را مد نظر قرار دهند.

جوادتاراسی بیان داشت: دامداران نسبت به محافظت از دام‌ها در واحدهای سنتی اقدام کرده و دام ها را به مکان گرم انتقال بدهند. 

وی بر لزوم استفاده از ضد یخ در رادیاتور ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: کشاورزان با انجام تمهیدات گرمایشی مانع از خسارت به محصولات کشاورزی و تجهیزات کشاورزی شوند تا دچار خسارت نشوند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه کشاورزان در استان نسبت به گرم نگه داشتن گلخانه ها اقدام کنند چرا که افت دما در استان محسوس است، افزود: افت دما باعث سرما زدگی محصولات گلخانه ای می شود. 

بارش ۲۵ میلی متری در برخی از مناطق زنجان
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه با توجه به گزارش هواشناسی افت دما دراستان محسوس خواهد بود،گفت: دراین میان کشاورزان و دامداران تمهیدات گرمایشی و ایمنی را مد نظر قرار دهند. 

صفی الله کرامتی تاکید کرد: بارش برف در شهرستانهای ایجرود، ماهنشان، خدابنده و طارم ۲۰ تا۲۵ میلی متر خواهد بودو در این میان به تمام اعضای عضو ستادمدیریت بحران و فرمانداران اعلام شده که برای مقابله با هر گونه حادثه در آماده باش باشند.  

وی افزود: به دهیاران و شهرداران و راهداری استان هم اعلام شده نسبت به برف روبی جاده ها و راههای روستایی مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشندو به محض مسدودی راهها در اسرع وقت اقدام به بازگشایی راهها بکنند. 

مدیرکل مدیریت بحران زنجان از وجود ۱۰۰ اسکان اضطراری در استان زنجان خبر داد و گفت: درمواقع بحرانی مسافران در راه مانده در این مکان ها اسکان داده خواهند شد. 

کرامتی با بیان اینکه هواشناسی استان هشدار نارنجی داده است،تصریح کرد: کوهنوردان در ارتفاعات تردد نکنند. 

کد خبر: ۶۸٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha