۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
مصرف گاز در استان اصفهان ۲۰ درصد افزایش یافت
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

مصرف گاز در استان اصفهان ۲۰ درصد افزایش یافت

اصفهان- علوی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: مصرف گاز استان اصفهان در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

سید مصطفی علوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۲ شهر و یک هزار و ۶۰ روستای استان اصفهان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، اظهار داشت: توسعه گازرسانی به همه روستاهای استان با جدیت دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک شرکت گاز در استان اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: در حال حاضر به صورت میانگین ۳۵ درصد گاز استان اصفهان در بخش صنعتی، ۳۵ درصد در بخش نیروگاهی و ۳۰ درصد در بخش خانگی مصرف می‌شود، تصریح کرد: تا کنون هیچ یک از نیروگاه‌های اصفهان از سوخت مازوت استفاده نکرده اند و گازرسانی به آنها استمرار داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه میزان متوسط مصرف گاز استان اصفهان سالانه ۲۱ میلیارد متر مکعب و میانگین مصرف روزانه ۵۸ میلیون مترمکعب و متوسط مصرف خانوار شهری ۶.۴ متر مکعب در روز است، ادامه داد: امسال مصرف گاز در بخش خانگی استان اصفهان طی دی ماه ۲۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

هر خانوار ۲۲ متر مکعب گاز مصرف می‌کند
وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر هر خانوار در شبانه روز بالغ بر ۲۲ متر مکعب گاز مصرف می‌کند که نسبت به متوسط مصرف خانوارها چندین برابر است، ابراز داشت: باید توجه داشت که مصرف گاز در بخش خانگی با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رو به رو بوده است.

علوی با بیان اینکه گازرسانی سی ان جی به چهار شهر در شرق استان اصفهان انجام می شود، تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰۰ هزار متر مکعب گاز طبیعی در شرق استان مصرف می‌شود.

وی با اشاره به مصرف گاز صنایع استان گفت: ۱۳ میلیون متر مکعب در بخش صنعت کاهش مصرف داده شده که در این خصوص صنایعی مانند شرکت فولاد مبارکه و سیمان تحت تأثیر قرار گرفته اند.

بهره برداری از ۱۶ پروژه در دهه فجر امسال
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در ادامه به بهره برداری از ۱۶ پروژه گازرسانی در استان اصفهان در دهه فجر امسال اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد و ۴۱۸ میلیون تومان افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت گاز استان اصفهان حدود چهار میلیارد تومان در بخش خانگی از شهروندان مطالبه دارد، ابراز داشت: همچنین بخش دیگر مربوط به بدهی‌های پیشین مساجد، مدارس و بخشی دیگر مربوط به ادارات دولتی، نیروهای مسلح و بخشی هم مربوط به صنایع و نیروگاه‌هاست.

کد خبر: ۶۸٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha