۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
راه اندازی بازارچه‌های مرزی؛ فرصتی طلایی برای سر و سامان دادن کولبران
نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

راه اندازی بازارچه‌های مرزی؛ فرصتی طلایی برای سر و سامان دادن کولبران

اوسطی، نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت بازارچه‌های مرزی فرصت طلایی برای کولبران و مرزنشینان است، گاهی همین بازارچه‌ها می‌توانند در قالب تفاهم‌نامه مشترک با کشورهای همسایه به رونق اقتصادی ختم شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، پرویز اوسطی، درمورد توصیه روسای قوا به  سر و سامان دادن اوضاع کولبران گفت: رشد بیکاری در استان‌های مرزی منجر شده تا بسیاری از افراد تحصیلکرده‌ به سمت کولبری بروند، کولبری یک شغل نیست بلکه اجبار است، سفر آیت‌الله رییسی، رییس قوه قضائیه به کرمانشاه و سفارش به بهبود شرایط کولبران نشان از اهمیت شرایط زندگی کولبران می‌دهد بیش از این هم مقام معظم رهبری و دکتر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به شرایط  نامناسب اقتصادی کولبران تاکید کرده‌اند.

 نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: اوضاع زندگی کولبران هم به لحاظ امنیت شغلی هم به جهت مالی در شرایط خوشایندی نیست؛ درطی دوره‌های قبل مجلس شورای اسلامی برای بهبود شرایط کولبران بسیار تلاش کرده طرح‌هایی به کمیسیون اجتماعی مجلس ارائه شد از قبیل  بیمه و امنیت شغلی کولبری که هیچ یک به سرانجام خوشایندی نرسید.

وی ادامه داد: هرچند گاهی با اتفاق ناگواری در خصوص مرگ کولبران  افکار عمومی را به سمت استان‌های مرزی می‌کشاند؛ سختی زندگی کولبران و از امرارمعاش گرفته تا نبود امنیت شغلی در ادوار گذشته مجلس با طرح و تذکر و انتقادی از طرف نمایندگان  پیگیری شده و با نظرات موافق و مخالفی روبرو شد امروز این انتظار را از مسئولان امر داریم که منویات رهبری و امعان نظر معظم له و  دستور ریاست قوه قضائیه را سریع اجرایی کنند. چرا نباید حمایت درستی در جهت سر وسامان دادن به این شغل وجود داشته باشد؟

وضعیت کولبران در مجلس یازدهم مورد توجه قرار می‌گیرد
نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: معیشت و امنیت کولبران در مجلس یازدهم مورد بررسی قرار می‌گیرد بدون شک اکثریت نمایندگان به این موضوع عکس‌العمل مثبتی خواهند داشت تا شان و منزلت این عزیزان حفظ شده و حداقل‌های لازم برای زندگی کولبران مورد توجه قرار بگیرد.

اوسطی با اشاره به راه اندازی بازارهای محلی گفت: از گذشته‌های دور کولبری در مناطق مرزی کشور وجود داشته باید به  سر و سامان دادن آنها در مجلس به دنبال راهکار درست باشیم.

وی ضمن تأکید بر لزوم تصمیم‌گیری در خصوص ساماندهی وضعیت مرزهای استان‌های مرزی، گفت: اصل قابل‌ توجه این است که باید زیرساخت‌هایی برای ساماندهی مبادلات مرزی فراهم و بعد اقدام به راه اندازی بازارچه محلی کرد.

نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد: مردم شهرهای مرزی همچنان چشم‌انتظار و امیدوار به بازگشایی مرزها برای امرارمعاش خود هستند که این مهم عنایت بیشتر مسئولان را می‌طلبد؛ ظرفیت بازارچه‌های مرزی فرصت طلایی برای کولبران و مرزنشینان است، گاهی همین بازارچه‌ها می‌توانند در قالب تفاهم‌نامه مشترک با کشورهای همسایه از قبیل عراق شروع به کار کنند و به رونق اقتصادی ختم شوند و این موضوع نیازمند حمایت وزارتخانه‌های ذیربط مانند  اقتصاد و دارایی و کار و رفاه اجتماعی است، طرح‌های در نوارهای مرزی در حوزه مسائل ویژه اقتصادی با هدف بهبود مشکلات اهالی کم درآمد جامعه است دنبال می‌شود تا به نتیجه مطلوب برسم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امیدوارم با همکاری سه قوا مشکل سر و سامان دادن کولبران حل شود، کولبران از گذشته تا به امروز بهانه‌ای برای دشمنان نظام بوده‌اند جای خالی حمایت از این عزیزان انتقادها را نسبت مسئولان بیشتر کرده است؛ در حالیکه بارها رهبر معظم انقلاب ضرورت رسیدگی به شرایط کولبران را مورد تاکید قرار داده و بیان فرمودند شرایط شغلی کولبری متفاوت و مجزا از بحث قاچاق است.

کد خبر: ۶۸٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha