۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
نمایشگاه‌ های مجازی می‌ توانند جایگزین نمایشگاه‌ های فیزیکی شوند
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران:

نمایشگاه‌ های مجازی می‌ توانند جایگزین نمایشگاه‌ های فیزیکی شوند

نجفی‌عرب، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر نقش موثر مشوق‌های در نظر گرفته شده برای حضور در «نخستین نمایشگاه مجازی» بر میزان مشارکت و افزایش تعداد شرکت‌ها اظهار داشت: نمایشگاه‌های مجازی اکنون به خوبی می‌توانند جایگزین نمایشگاه‌های فیزیکی شوند و حتی دستاوردهای بیشتری برای فعالان اقتصادی به همراه داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی نخستین نمایشگاه مجازی ایران، محمود نجفی‌عرب گفت:‌ نمایشگاه‌های مجازی اکنون به خوبی می‌توانند جایگزین نمایشگاه‌های فیزیکی شوند، پس طبیعی است که در شرایط محدودیت‌های ناشی از کرونا، بسیاری از ورک‌شاپ‌ها، سمینارهای آموزشی و همایش‌هایی که تاکنون در حاشیه نمایشگاههای فیزیکی برگزار می‌شده است این قابلیت را دارد که به صورت مجازی برگزار شوند.

نمایشگاههای مجازی می‌توانند به کاهش هزینه‌ها کمک کنند
وی درباره ضرورت «نخستین نمایشگاه‌ مجازی» اظهار داشت:‌ کرونا را فرصتی را برای برخی از امور ایجاد کرده است تا بسیاری از امور هزینه‌بر و وقت‌گیر که در گذشته انجام می‌شد، بتواند بر بستر فضاهای فناورانه پیاده‌سازی شود که علاوه بر صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها بسیاری از گرفتاری‌ها و نابسامانی‌هایی که مردم در شهرهای بزرگ با آن مواجه هستند را برطرف می‌کند. نمایشگاه‌ها نیز رویدادی از این جنس هستند که به راحتی قابل پیاده‌سازی بر این بستر هستند؛ اما نیازمند آموزش و زیرساخت‌های مناسب هستند.

وی ادامه داد:‌ اکنون بسیاری از جلسات کاری در اتاق‌های بازرگانی به صورت مجازی برگزار می‌شود که خروجی بهتری نیز دارد و علاوه بر کاهش وقت تلف‌شده می‌تواند دستاوردهای بهتری نیز داشته باشد؛ ضمن اینکه جلسات کمیسیون اقتصاد سلامت و حتی جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به صورت مجازی برگزار می‌شود، اعضا می‌توانند وقت بگیرند و نظرات خود را بیان کنند و مدیر نیز این امکان را دارد که جلسه را به خوبی مدیریت کند.

کرونا فرصت‌هایی را در اختیار فعالان اقتصادی قرار داد
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد:‌ اگرچه کرونا تهدیدهایی را برای بشر به همراه داشته؛ اما فرصت های زیادی را نیز پیش روی ما قرار داده است؛ به نحوی که صنعت دیجیتال به شدت درحال توسعه و رشد است و بسیاری از بخش‌های اقتصادی می‌توانند از مزایای آن بهره بگیرند و در این میان، پیاده‌سازی برگزاری نمایشگاه‌ها بر بستر مجازی نیز به راحتی امکان‌پذیر است.

نجفی‌عرف اظهار داشت:‌ استفاده از بستر فناورانه نیازمند زیرساخت‌هایی است که از جمله آن بهبود سرعت اینترنت در کشور است؛ ضمن اینکه برخی از نقاط شهرهای بزرگ هنوز به کابل نوری تجهیز نشده‌اند و باید هر چه زودتر بسترهای آن فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون بسیاری از مواد اولیه کارخانجات یا شرکت‌ها را که درگذشته به صورت فیزیکی خریداری می‌شد می‌توان با استفاده از بازاریابی اینترنتی خریداری کرد، گفت: این امر، کاهش هزینه، انرژی و افزایش کارآیی از دستاوردهای آن خواهد بود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد:‌ بسیاری از کسب و کارها این امکان را دارند که بتوانند با استفاده از فضای مجازی به فروش اقدام کنند؛ ضمن اینکه خریداران نیز می‌توانند با استفاده از روش‌های آنلاین نرخ‌ها یا کیفیت‌ها را با استفاده از اطلاعات شفاف مقایسه کرده و به خرید اقدام کنند.

راهکارهای افزایش تاب آوری بنگاههای اقتصادی برای عبور از بحران
نجفی عرب درباره راهکارهای افزایش تاب آوری بنگاه‌های اقتصادی برای عبور از بحران کنونی تصریح کرد:‌ پس از شیوع اپیدمی کرونا در تمامی کشورها، بنگاه‌های آسیب‌پذیر از کمک‌های بلاعوض یا بلندمدت بهره‌مند شدند؛ اما در ایران به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای این حمایت‌ها کمک‌کننده نبوده است؛ اما قوانینی مانند امور مالیاتی، تامین اجتماعی، ‌ استمهال بدهی‌های مالیاتی و تمامی مواردی که فعالان اقتصادی با آن درگیر هستند قابل تجدیدنظر است تا برخی از مشکلات آنها را رفع کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه برخی از مشاغل زیان زیادی از شیوع کرونا دیده است، اظهار داشت:‌ صنعت گردشگری، هتلداری و بازرگانی آسیب‌های جدی از کرونا دیده‌اند و هنوز جا دارد که با استفاده از شیوه‌هایی بتوان از آنها حمایت کرد.

وی درباره مشوق‌هایی که برای حضور در نمایشگاه‌های مجازی در نظر گرفته شده است، گفت:‌ این مشوق‌ها می‌تواند در ترغیب مشارکت‌کنندگان به حضور در نمایشگاه موثر باشد.

کد خبر: ۶۸٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha