۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
پروژه راه آهن «اصفهان– شهرکرد» ۴۲ درصد پیشرفت دارد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد

پروژه راه آهن «اصفهان– شهرکرد» ۴۲ درصد پیشرفت دارد

اصفهان - صلواتی، مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان از جابجایی سالانه دو میلیون مسافر با راه‌اندازی پروژه راه آهن «اصفهان- شهرکرد» خبر داد و گفت: در حال حاضر این پروژه ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص آخرین وضعیت پروژه راه آهن «اصفهان- شهرکرد» اظهار داشت: در واقع می‌توان گفت این پروژه از مبارکه تا شهرکرد امتداد دارد.

وی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری به هیچ یک از مسیرهای ریلی کشور وصل نیست، اضافه کرد: با احداث این مسیر ریلی این استان به شبکه سراسری وصل می‌شود.

طراحی ۴ ایستگاه برای پروژه راه آهن «اصفهان- شهرکرد»
مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه چهار ایستگاه در پروژه راه آهن اصفهان – شهرکرد تعریف شده است، ابراز داشت: یک ایستگاه درجه یک در شهرکرد، یک ایستگاه درجه دو در سفید دشت است دو ایستگاه درجه سه در فرخشهر و بین مبارکه و سفید دشت راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه جابجایی ۳.۳ میلیون تن بار بین مسیر اصفهان – شهرکرد برای این خط ریلی پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: در سال اول نیز جابجایی ۷۰۰ هزار مسافر نیز برای این خط ریلی پیش بینی شده است.

صلواتی با بیان اینکه در افق بهره برداری بار برای پروژه راه آهن اصفهان – شهرکرد ۳.۵ میلیون تن است، افزود: این در حالی است که جابجایی مسافر را تا دو میلیون نفر پیش بینی کرده ایم.

پیشرفت ۴۲ درصدی پروژه راه آهن اصفهان – شهرکرد
وی با بیان اینکه سرعت قطار مسافربری در راه آهن اصفهان شهرکرد ۱۶۰ کیلومتر و برای قطار باربری سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است، ادامه داد: تمام توان خود را برای بهره برداری هر چه سریعتر این پروژه به کار خواهیم گرفت.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه پروژه راه آهن اصفهان – شهرکرد از سال ۹۱ آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: این پروژه تا سال گذشته ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این پیشرفت در سال جاری به ۴۲ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در برنامه ریزی صورت گرفته قرار است بحث زیرسازی پروژه راه آهن اصفهان – شهرکرد تا پایان سال آینده انجام شود، اضافه کرد: سعی داریم پس از زیرسازی روسازی پروژه را انجام و تحویل شرکت ملی راه آهن دهیم.

صلواتی با اشاره به وجود تونل در پروژه راه آهن اصفهان – شهرکرد ابراز داشت: در این محور حدود سه کیلومتر پل و ۵.۵ کیلومتر هم تونل داریم که ۱۵ دستگاه تونل در این پروژه طراحی شده که طول دو تونل‌ بیش از یک کیلومتر است.

وی ادامه داد: در ۹ جبهه کاری بهره برداری از تونل‌ها فعال است و عملیات حفاری تونل و پل‌ها را آغاز کرده‌ایم.

نیاز به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری از پروژه راه آهن اصفهان – شهرکرد
مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن اصفهان – شهرکرد تخصیص داده شده است، ابراز داشت: برای اتمام این پروژه به یک هزار و میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

وی با بیان اینکه چنانچه پروژه راه آهن اصفهان – شهرکرد راه اندازی شود، چهار محال و بختیاری به مسیرهای شمال و جنوب کشور متصل خواهد شد، تصریح کرد: بنای ما با سازمان برنامه و بودجه این است که بتوانیم تا پایان سال آینده تکمیل زیرسازی مسیر و شروع به عملیات رو سازی آن باشیم.

صلواتی با بیان اینکه استفاده از ریل ملی تولید شده در ذوب آهن برای پروژه راه آهن اصفهان – شهرکرد در دستور کار است، اضافه کرد: اهتمام ما استفاده از تولیدات داخلی برای بهره برداری از پروژه ها است.

کد خبر: ۶۸٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha