۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
روی آوردن مردم به بازار ارزهای دیجیتال برای حفظ ارزش سرمایه
نماینده زرند و کوهبنان در مجلس مطرح کرد

روی آوردن مردم به بازار ارزهای دیجیتال برای حفظ ارزش سرمایه

شریعتی کوهبنانی، نماینده زرند و کوهبنان در مجلس گفت: بسیاری از مردم به دلیل ترس از جا ماندگی ناشی از رشد قیمت ها و بی ارزش شدن پس اندازشان، به بازار های غیر رسمی مانند ارز دیجیتالی روی آوردند که در این میان به دلیل این که سازوکار عملیاتی مناسبی در این بازار وجود ندارد، افراد سودجو از این شرایط سوء استفاده کرده و سرمایه مردم را به تاراج می برند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عفت شریعتی کوهبنانی در نشست علنی روز چهارشنبه(۱ بهمن ماه) در نطق میان دستور خود گفت: وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ کلامم را با این آیه شرفه آغاز می کنم. آیه ای که نویدبخش افول قدرت و هیمنه مستکبران است و بیانگر عظمت و حکومت صالحه مومنان واقعی در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس ادامه داد: تمدنی بزرگ و پیشرفته و عدالت محور که امروز در مسیر آن هستیم. چنانچه مقام معظم رهبری همواره بر زمینه سازی ایجاد یک تمدن نوین بزرگ و اسلامی و جهان شمولی توسط ایرانیان تاکید داشتند و فرمودند خطی که نظام اسلامی ترسیم می کند خط رسیدن به تمدن اسلامی است.

وی افزود: تمدنی که با محوریت قرآن کریم، ایمان، خرد ورزی، علم، مجاهدت و مشارکت مردمی شکل می گیرد. امروز به لطف خداوند متعال و با اعجاز انقلاب اسلامی ایران و بنیادی که حضرت امام خمینی(ره) نهاد و با رهبری عالمانه و  جهان بینی گسترده مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای، ادامه یافت و در مسیر رشد و شکوفایی قرار گرفت.

شریعتی کوهبنانی بیان کرد: اینک همه ما مردم ایران باید با تکیه بر اصول اساسی اسلام در مهد تمدن کهن یعنی ایران اسلامی و ولایی، این مسیر رشد را هموار سازیم.

وی ابراز کرد: شکی نیست که دشمنان قسم خورده اسلام، دشمنان ایران و در کل دشمنان حق و حقیقت از هیچ تلاشی برای جلوگیری از ایجاد این تمدن فروگذار نخواهند کرد. بودجه های میلیون دلاری مصوب برای فعالیت فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران، تنها قسمتی از کوه یخی است که دشمن به خیال خام شکست این ملت فراهم آورده است.

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس تصریح کرد: امروز ایجاد یأس و نا امیدی خط مقدم دشمن برای حمله به ایران است. هرچند ماهیت حملات فرهنگی، اقتصادی دشمنان ایران، برای مردم روشن است و به اصطلاح، حنایشان رنگی ندارد اما هر روز در قالب نو ظاهر می شوند و سعی در ایجاد یاس و نا امیدی و بی اعتمادی در مردم دارند.

وی عنوان کرد: هر چند "شب پره گر وصل آفتاب نخواهد، رونق بازار آفتاب نخواهد" و البته در این میان خط نفوذ و سوء تدبیری ها ناآگاهانه نیز چاشنی این حرکات است. باید تمامی سعی ها در این مسیر ادامه داشته باشد تا هرچه زودتر مشکلات معیشتی روزمره مردم با تلاش، کار و مجاهدت کم رنگ شود.    

شریعتی کوهبنانی گفت: امروز نمی توان سخن از حل مشکلات مردم به میان آورد و دغدغه معیشت مردم را نداشت، این مردم نجیب سخت می گذارنند اما پای ایمان و کشورشان ایستاده اند که نمونه آن تشییع میلیونی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی بود که دیدیم.  

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس ادامه داد: ما به آینده این سرزمین بسیار امیدواریم اما لازم و واجب است هرچه زودتر فکری و برنامه ای برای گذر از مشکلات و گرانی ها در زندگی مردم داشته باشیم.  

وی افزود: به عنوان نمونه نوسان نرخ ارز آسیب زننده تر از رشد نرخ آن است. هنوز تکلیف بازار و قیمت ها مشخص نیست، در رابطه با نوسان ارزی ما دو مشکل داریم. یکی همین گران شدن یک شبه قیمت ها و بلاتکلیفی مردم، فروشندگان و دیگری اثر ذهنی و احساس بدی که به واسطه کاهش دارایی اندوخته، به مردم دست می دهد و بعضا ممکن است موجب اتخاذ تصمیم های هیجانی در مردمی شوند که نمی خواهند پسانداز سال هایشان را در عرض چند ماه بی ارزش شود و البته حق هم دارند.

شریعتی کوهبنانی بیان کرد: بسیاری از مردم به دلیل ترس از جا ماندگی ناشی از رشد قیمت ها و بی ارزش شدن پس اندازشان، به بازار های غیر رسمی مانند ارز دیجیتالی روی آوردند که در این میان به دلیل این که ساز و کار عملیاتی مناسبی در این بازار وجود ندارد، افراد سودجو از این شرایط سوء استفاده کرده و سرمایه مردم را به تاراج می برند.  

وی ابراز کرد:به عنوان نمونه صرافی هایی که هیچکدام مجوزی در سایت هایشان ارائه نکردند اقدام به خرید فروش ارز ها با هر قیمتی که می خواهند می کنند. امروز شرایط زندگی مردم یکی از سخت ترین سال های گذشته است، سوای از کلان قضیه که مستلزم نگاه ملی برای تثبیت قیمت ارز، عمران و ساخت و ساز و تامین کالاهای اساسی به شکل عملیاتی و نه به این شکل در شرایط کرونایی که برای یک قلم کالا با قیمت مصوب صف های طولانی شکل بگیرد و سایر مواردی که مستقیما زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس تصریح کرد: باید توجه همگان را به این نکته جلب کنم که توزیع و گستردگی مشکلات معیشتی در همه جای کشورمان یکسان نیست و به عینه می بینم که در حوزه انتخابیه ام زرند و کوهبنان و شهر های منطقه، مردم با استقامت و نجیب و تلاشگر شرایط بسیار سختی دارند.

وی عنوان کرد:امروز کرونا، تحریم ها و سوء تدبیری ها در جامعه سایه انداخته و این مسائل بر مشکلات پیشین افزوده است. ما هنوز در زرند و کوهبنان و شهر های منطقه، مشکل جاده خوب و سالم داریم. روستاهای جامانده از گاز کشی داریم. هنوز با یک وزش باد شهرمان غرق خاک می شود. شهر هایی که قلب معادن کشورند، چندان بهره ای از تولید این ثروت نبرده اند.

شریعتی کوهبنانی گفت:کارگران زحمتکش معادن در عمق زمین با چهره های سیاه شده از گرد ذغال اما سفید از عزت و غیرت، کرونا نمی شناسند و نیازی به واردات کالا های لوکس با ارز دولتی هم ندارند، فقط در جستجوی لقمه ای نان حلال برای خود و خانواده هایشان هستند و البته گوشی شنوا از مسئولین می خواهند که اگر کاری هم انجام نمی دهند لا اقل دردهایشان را بشنوند.

وی ادامه داد: در پایان به چند مورد خاص در منطقه اشاره می کنم. محصولات با ارزش کشاورزی حاصل دسترنج زحمتکشان فراوان که برای کشور هم ارز آور می باشد پیشنهاد می کنم پسته و زعفران را دولت مانندگندم از کشاورزان خریداری نماید و دیگر این که بعضی از مدیران معادن خصوصی حق و حقوق کارگرانی که در عمق زمین تلاش می کنند را به موقع پرداخت نمی کنند. از مسئولین ذی ربط درخواست رسیدگی جدی در این امر مهم دارم.

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس ادامه داد: بخشودگی وام های ماخوذه در رابطه با زلزله خانمانسوز حق مردم است، لذا استدعای بخشودگی این وام را دارم. راه های مواصلاتی مخصوصا راه جدید کوهبنان-زرند، باند دوم زرند سیریز به سمت شعب جره، کوهبنان-پابدانا خواسته به حق مردم این منطقه است که مواردی را حضوری با وزیر راه و شهر سازی مطرح کردم.

وی افزود:مشکلات کم آبی و رنج مردم در روستاها مخصوصا مناطق سربنان، دشت خاک، رشک ها-ابراهیم آباد و شعب جره، سیریز، پابدانا بسیار حساس است و باید به طور جدی توسط مسئولین ذی ربط پیگیری شود تا نگرانی مردم بر طرف نمایند.

شریعتی کوهبنانی بیان کرد:تقاضا دارم مواردی که عنوان شد مسئولین مربوطه با امعان نظر پیگیری نماینده و نتیجه را به اینجانب اعلام کنند.

کد خبر: ۶۸٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha