۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
گوشی‌های ارزان؛ به خاطر یک مشت دلار
رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی در تهران مطرح کرد

گوشی‌های ارزان؛ به خاطر یک مشت دلار

محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی در تهران افت قیمت دلار را دلیل کاهشی شدن قیمت گوشی‌های وارداتی، از ترس ادامه روند نزولی ارز عنوان کرد.

به گزارش بازار، مهدی محبی با اشاره به افت قیمت گوشی تلفن همراه بین ۲۰ تا ۲۵ درصد، اظهار کرد: کلیه برند ها کاهش قیمت داشتند، مثلا آ۷۱ حدود ۱۱ میلیون قیمت گذاری شده بود که دیروز تا ۸ میلیون ریزش قیمت کرد.

وی با اعلام اینکه گوشی تا ۸ میلیون تومان در مدل های گران قیمت با کاهش روبرو بوده است، خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه ثبت سفارش باز شده و تخصیص ارز صورت گرفته، شرکت ها اقدام به واردات کالا نمودند و از طرفی ریزش دلار باعث شد شرکت ها از ترس ارزان تر شدن دلار، قیمت ها را به طرز شدید پایین آورند.

محبی ارزان شدن دلار را موجب بی اعتنایی مغازه داران و موبایل فروشان خرد نسبت به خرید عنوان کرد و گفت: بازار بر هم ریخته ولی قیمت ها ریزش خوبی داشت.

رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و لوازم جانبی در تهران ادامه روند فعلی را موجب ضرر کردن بیشتر مغازه داران دانست و افزود: اگر پیشتر فروشگاه ها کالا را بصورت سبدی خریداری می کردند، امروز بین مغازه داران خرید و فروش اندک است ورقابت شدیدی میان شرکت های وارد کننده برای فروش کالا اتفاق می افتد.

محبی از وجود ۳۰۰ شرکت وارد کننده خبر داد و گفت: پیشتر کالا ۹۸ درصد بصورت قاچاق وارد می شد ولی امروز این رویه از میان رفته است.

وی با بیان اینکه گوشی تلفن همراه به میزان نیاز داخل وارد می شود ولی ریزش قیمت موجب افت خرید ها از ترسِ ارزان تر شدن شده است، ادامه داد: قیمتی که وارد کننده ها پیشتر در سامانه ۱۲۴ برای واردات گوشی ثبت کرده اند، مبنای فروشِ امروز قرار می گیرد ولی ریزش دلار ترس وارد کننده ها را فزونی داده است.

محبی گفت: وارد کننده ها کالا ها را بدون سود در بازار عرضه می کنند تا بتوانند ثبت سفارش بعدی خود را با قیمتی بهتر وارد کشور کنند.

رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و لوازم جانبی در تهران به رادیو گفت‌وگو گفت: وارد کننده ها قبلا سودهای خوبی برده اند و امروز مجبور به ضررو زیان هستند تا از رقبا عقب نمانند.

کد خبر: ۶۸٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha