۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
۷۶۰ هکتار طرح زراعت چوب به صورت مشارکتی در استان تهران اجرائی می‌شود
طی سال جاری؛

۷۶۰ هکتار طرح زراعت چوب به صورت مشارکتی در استان تهران اجرائی می‌شود

تهران- حیدریان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری تهران با اشاره به کاداستری شدن عرصه های ملی و صدور اسناد تک برگ در استان گفت: ۷۶۰ هکتار طرح زراعت چوب طی سال جاری به صورت مشارکتی اجرائی می‌شود.

علینقی حیدریان در حاشیه برگزاری جلسه شورای هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اجرای طرح جامع کاداستر در استان تهران از سرعت مناسبی برخوردار است و با توجه به تعامل خوب فی مابین ادارات ثبت و منابع طبیعی پیش بینی می شود تا پایان سال جاری کاداستری شدن عرصه های ملی و صدور اسناد تک برگ به ۵۰۰ هزار هکتار برسد.

حیدریان یکی از اقداماتی که به عنوان اولویت برای این اداره کل مطرح است احداث بوستان های روستایی است که در این خصوص مسئولان منابع طبیعی شهرستان ها لازم است با هماهنگی هرچه بیشتر دهیاری ها نسبت به انجام آن اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت اجرای طرح زراعت چوب، در سال جاری ۷۶۰ هکتار طرح زراعت چوب به صورت مشارکتی در سطح استان تهران اجرائی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خطاب به روسای ادارات منابع طبیعی شهرستان های استان تهران که به صورت ویدئو کنفرانسی در این جلسه شرکت داشتند تأکید کرد: در راستای اجرای طرح ۹ در ۹۹ و اقدامات جهشی، پایش مراتع و اجرای طرح های مرتعداری تلفیقی با محوریت تولید و پرورش گیاهان داروئی به جد دنبال شود.

وی بلوک بندی اراضی ملی را از دیگر اقدامات محوری سال جاری برشمرد و افزود: به منظور ارتقاء ضریب حفاظتی، اقدامات بلوک بندی اراضی ملی در سطح استان تهران انجام شده است و حفاظت هر بلوک با توجه به ارزش افزوده اراضی و وضعیت پوشش گیاهی به مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی تحویل خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران پیگیری پرونده های مطروحه در مراجع قضائی، ارتباط مستمر با دادستان ها و مقامات قضائی و اجرای احکام صادره مبنی بر رفع تصرف عرصه های ملی را مورد تأکید قرارداد.

کد خبر: ۶۸٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha