۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
 اتفاقات زیادی به نفع دولت در بازار سرمایه رقم خورد
کارشناس بازار سرمایه:

اتفاقات زیادی به نفع دولت در بازار سرمایه رقم خورد

کدیور، کارشناس بازار سرمایه گفت: طی ۹ ماه گذشته که «حسن قالیباف اصل» در سازمان بورس حضور داشت اتفاقات زیادی به نفع دولت در بازار سرمایه افتاد.

به گزارش بازار، «علیرضا کدیور» افزود: نامه استعفای «حسن قالیباف اصل» رئیس سازمان بورس کشور حوالی ظهر روز گذشته سه شنبه در رسانه ها منتشر شد و در همان زمان ایشان در مجلس شورای اسلامی حضور داشت و به همراه وزیر اقتصاد به سئوالات نمایندگان راجع به وضعیت بازار سهام پاسخ می داد.

وی اظهارداشت: ایشان پس از جلسه مجلس شورای اسلامی به شخصه استعفای خود را تکذیب کرد ولی مدیر روابط عمومی سازمان بورس این استعفا را تائید کرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: فارغ از این تائید و تکذیب طبق قاعده شورایعالی بورس باید جلسه برگزار و در خصوص این استعفا تصمیم گیری کند.

وی در ادامه افزود: «حسن قالیباف اصل» ۹ ماه پیش پس از استعفای «شاهپور محمدی» رئیس سابق سازمان بورس این مسئولیت را برعهده گرفت.

کدیور بیان داشت: زمانی که قالیباف اصل مسئولیت سازمان بورس را قبول کرد شاخص بورس در محدوده زیر یک میلیون واحد بود و امروز این شاخص در محدوده یک میلیون و ۱۰۰ تا میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در نوسان است.

وی تصریح کرد: طی ۹ ماهه گذشته که ایشان در سازمان بورس حضور داشت اتفاقات زیادی به نفع دولت در بازار سرمایه رقم خورد برای مثال همه شاهد بودند که دولت در این دوره صندوق دارایکم و صندوق پالایشی یکم را عرضه کرد و در ضمن بخش زیادی از تامین مالی خود را از طریق انتشار اوراق با درآمد ثابت از مسیر بازار سرمایه انجام داد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: جدا از این دولت شرکت های زیادی را از طریق بازار سرمایه به فروش رساند و سهامی که تحت تملک خودش بود را از طریق سازمان خصوصی سازی بخشی را در بازار سرمایه عرضه کرد.

وی افزود: عملا در طول این ۹ ماه اصلی ترین مجموعه ای که از بازار سرمایه استفاده کرد و منتفع شد «دولت» بود.

کدیور بیان داشت: به نظر می رسد طی این مدت بخشی از اتفاقات و استفاده های که دولت کرد شاید بیش از ظرفیتی بود که بازار سرمایه برای فروش سهام یا تامین مالی دولت از بازار مزبور داشت از اینرو سازمان بورس می بایست در برابر بخشی از این اتفاقات مقاومت می کرد و اجازه انجام آن را نمی داد.

وی ادامه داد: بازار سرمایه در کشور برآیند تمام اتفاقات اقتصادی و اتخاذ تصمیمات اقتصادی کلان چه از طرف بانک مرکزی و چه از سمت دیگر وزارتخانه های تاثیرگذار در شرکت های فعال بورسی است.

کارشناس بازار سرمایه یادآورشد: طی یک سال گذشته همه شاهد سیاست گذاری های بانک مرکزی در حوزه نرخ ارز و همچنین به تازگی وزیر صمت بحث قیمت گذاری محصولات فولادی را در بورس کالا مطرح کرد که به نظر می رسد همه این موارد درروند بورس طی چند ماه اخیر تاثیر گذار بوده است.

کد خبر: ۶۸٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha