۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
تصفیه‌خانه فاضلاب خلخال ارتقای کیفی پیدا می‌کند
مدیرعامل آبفای اردبیل:

تصفیه‌خانه فاضلاب خلخال ارتقای کیفی پیدا می‌کند

اردبیل- بهنژاد، مدیرعامل آب و فاضلاب اردبیل گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب خلخال که در حال بهره‌برداری است، با توسعه این شهر ارتقای کیفی یافته و مشکل شهروندان برطرف می‌شود.

فرامرز بهنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در شهرستان کوثر فعالیت‌های خوبی در آبرسانی در سطح شهر و روستاها آغاز شده به طوری که مجتمع آبرسانی کوثر ۹۹ روستای این شهرستان را تحت پوشش قرار داده و قادر است نیاز آبی آنها را تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: این تصفیه‌خانه با تامین آب ۲۳ هزار نفر جمعیت روستایی با ظرفیت خوب ارائه خدمات کرده و مشکل مناطق روستایی را در تامین آب پایدار برطرف خواهد کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب اردبیل افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب کوثر نیز در مرحله تکمیل ابنیه و تجهیزات است که با تامین پنج میلیارد تومان اعتبار هفته دولت سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

بهنژاد به تامین آب شهرستان خلخال در قالب طرح آبرسانی از سد بفراجرد اشاره کرد و گفت: این سد به صورت کمی و کیفی آب خلخال را تامین و تا آخر امسال مراحل انتقال آب و تکمیل تصفیه‌خانه به انجام خواهد رسید.

وی با اشاره به ردیف اعتباری دو مجتمع خورش رستم و بفراجرد بیان کرد: با تکمیل این دو مجتمع و همچنین خط انتقال هشجین که در مرحله بهسازی و بازسازی است آب پایدار روستاهای خلخال تامین می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب اردبیل از خرید و نصب لوله‌های جدید پلی اتیلن برای اجرای این پروژه به طول ۱۴ کیلومتر خبر داد و تصریح کرد: با تکمیل خط انتقال هشجین اهالی این شهر و روستاهای همجوار به آب پایدار دسترسی پیدا می‌کنند.

بهنژاد ادامه داد: در شهرستان خلخال تصفیه‌خانه فاضلاب در سال‌های گذشته افتتاح شده ولی ارتقای این تصفیه‌خانه و افزایش ظرفیت آن با تامین اعتبار مورد نیاز در اولویت است تا با اجرای ۲۰ کیلومتر شبکه جدید توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب خلخال به انجام برسد.

کد خبر: ۶۸٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha