۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
مجلس در حوزه کشاورزی و دامپروری از جهاد دانشگاهی حمایت می‌کند
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

مجلس در حوزه کشاورزی و دامپروری از جهاد دانشگاهی حمایت می‌کند

ساداتی‌نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: این کمیسیون در حوزه کشاورزی و دامپروری از جهاد دانشگاهی حمایت می‌کند؛ انتظار داریم جهاد دانشگاهی در این حوزه ها نیز پیشتاز باشد و عقب ماندگی خود را جبران کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد ساداتی‌نژاد، در تشریح نشست شب گذشته (سه‌شنبه ۳۰ دی ماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: دستور کار اول کمیسیون کشاورزی در خصوص گزارش بازدید کمیته محیط زیست از وضعیت آلودگی صنایع اردکان بود، مقرر شد ظرف مدت یک ماه سازمان محیط زیست گزارشی در خصوص آلایندگی منطقه مذکور و حذف آنها ارائه کند. پس  از ارائه گزارش، مجددا کمیته محیط زیست از این منطقه بازدید به عمل می‌آورد.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نشست امروز گزارشی در خصوص آلودگی حاشیه رودخانه کشف رود مشهد ارائه شد، ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده متاسفانه کشاورزی حاشیه رودخانه کشف رود با استفاده از فاضلاب انجام می‌شود. مقرر شد سازمان محیط زیست و وزارت کشور گزارشی از وضعیت و اقدامات انجام شده در حوزه رودخانه کشف رود ارائه کنند و بر اساس آن تصمیمات لازم اتخاذ شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جهاد دانشگاهی با حضور در کمیسیون گزارشی در خصوص فعالیت‌های حوزه کشاورزی، منابع طبیعی و آب که در جهاد دانشگاهی در حال انجام است ارائه کرد، گفت: جهاد دانشگاهی فعالیت‌های خوبی در خصوص گیاهان داروئی و اصلاح نژاد دام‌های سبک و سنگین انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه در نشست امروز بر ارائه نقشه راه در حوزه کشاورزی توسط جهاد دانشگاهی و رصد آن توسط کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید شد، ادامه داد: کمیسیون کشاورزی در حوزه کشاورزی و دامپروری از جهاد دانشگاهی حمایت می‌کند؛ انتظار داریم جهاد دانشگاهی در حوزه کشاورزی نیز پیشتاز باشد و عقب ماندگی خود را جبران کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دستور کار دیگر کمیسیون کشاورزی در خصوص آلودگی هوا و دستاوردهای محیط زیستی ایران‌خودرو بود، خاطرنشان کرد: مدیرعامل و معاونین شرکت ایران خودرو گزارشی از اقدامات این شرکت در زمینه کاهش آلایندگی و ارتقاء استانداردهای خودروها و رعایت قانون هوای پاک ارائه کردند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به گزارش سازمان محیط زیست شرکت ایران‌خودرو توانسته است رتبه اول کاهش آلایندگی را در بین شرکت‌های خودروساز کسب کند، گفت: لازم است سایر شرکت‌های خودروسازی نیز در کاهش آلایندگی جایگاه بهتری را کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی بر رعایت قانون هوای پاک توسط شرکت‌های خودروساز تاکید دارد، ادامه داد: شرکت ایران‌خودرو با همکاری هوافضای سپاه گام‌های خوبی در زمینه تولید جعبه دنده برداشته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در نشست در زمینه تاخیر در رعایت استاندارد یورو ۵ نیز گزارشی ارائه شد، خاطرنشان کرد: مسیر حرکت ایران‌خودرو با نگاه جهادی در حال رشد است و کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست از این نگاه حمایت می‌کند.

کد خبر: ۶۸٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha