۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
بازار تاثیری از استعفای رئیس سازمان بورس نمی‌گیرد | سهام بنیادی بخرید
نایب رییس هیات مدیره شرکت بورس تهران در گفتگو با بازار؛

بازار تاثیری از استعفای رئیس سازمان بورس نمی‌گیرد | سهام بنیادی بخرید

عشقی‌نژاد  نایب رییس هیات مدیره شرکت بورس تهران در واکنش به تاثیر استعفای رئیس سازمان بورس گفت: مگر با آمدن آقای قالیباف اصل بازار رشد کرد که با رفتن آن تغییر مسیر دهد.

بازار؛ گروه بورس: سه شنبه گذشته حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس تهران که در فرودین ماه امسال توسط شورای عالی بورس به عنوان رئیس سازمان بورس انتخاب شده بود طی نامه‌ای استعفای خود را اعلام کرد. در این استعفا که برای بار دوم در زمان ریاستش صورت گرفته،  دلیل استعفا را مسائل سیاسی عنوان کرده است. پیش‌تر هم اعلام شده بود که شاپور محمدی رئیس سابق سازمان بورس به دلیل اختلاف با وزیر اقتصاد از سمت خود استعفا داد.

در طول هفته‌های اخیر با ریزش‌های سنگین، شاخص بود به یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید این در حالی است که شاخص بورس در مرداد ماه برای چند روز در نزدیکی دو میلیون ۱۰۰هزار واحد قرار داشت. تعدادی از سهامداران بازار سرمایه چند روز گذشته در پی افت سنگین شاخص در روبه روی ساختمان سازمان بورس تجمع کردند و خواستار برکناری رئیس سازمان شدند و این نامه یک روز پس از این تجمع منتشر شد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران گفته است: "در صورتی که سوء‌ مدیریت آنها برای نمایندگان محترم مردم احراز شود مجلس با آنها قاطعانه برخورد خواهد کرد. " او همچنین در نطق پیش از دستور جلسه روز گذشته گفته" دولت باید جدا در این خصوص پاسخگو باشد؛ نمی‌شود پشت تریبون‌های رسمی از مردم دعوت کرد، تا همه چیز را به بورس بسپارند و بعد با سوء مدیریت در این بازار، به اعتماد مردم ضربه بزنند و سرمایه آنها را کم ارزش کنند. "

پیش‌تر هم  قاضی زاده هاشمی نائب رئیس مجلس اعلام کرده که در گزارشی دلایل افت شاخص بورس را به قوه قضائیه ارسال کرده است. در بخشی از گزارش دعوت از مردم به بازار سرمایه و سپس خروج هماهنگ و گسترده نقدینگی را سبب افت شاخص بورس عنوان کرده است.

گزینه‌های متعددی به عنوان ریاست سازمان بورس در رسانه‌ها مطرح است اما بر اساس شنیده‌ها به نظر می‌رسد که فعلا وزارت اقتصاد و دارایی با استعفای آقای قالیباف اصل تا اسفند ماه موافقت نکند و همچنان ایشان در پست خود بماند

مگد با آمدن آقای قالیباف بازار مثب شد که بخواهد با رفتن ان تغییر مسیر دهد
بعد از استعفای قالیباف اصل از سمت خود برخی از رسانه‌ها با این تحلیل که رفتن او باعث به بازار سیگنال مثبت می‌دهد، سعی دارند علت اصلی افت شاخص مدیریت سازمان بورس معرفی کنند.  نایب رییس هیات مدیره شرکت بورس تهران در واکنش به این تحلیل می‌گوید: مگر شاخص را آقای قالیباف اصل بالا آورده که با رفتن آن شاخص بخواهد تغییر مسیر بدهد.

جواد عشقی‌نژاد  نایب رییس هیات مدیره شرکت بورس تهران در گفتگو با بازار در واکنش به استعفای آقای قالیباف اصل از سمت ریاست سازمان بورس گفت: مگر با آمدن آقای قالیباف بازار رشد پیدا کرد؛ بازار مسیر خود را طی می‌کند و ارتباطی چندانی بین شاخص و مدیریت سازمان وجود ندارد.

او می‌گوید: هر کسی در موقعیت زمانی و مکانی خود باید وظیفه‌اش را خوب انجام دهد و تصمیمات درست بگیرد.

عشقی‌نژاد در مورد دلایل ریزش شاخص کل بازار گفت: در مرحله اول مسائل اقتصادی و سیاسی مثل بیان برخی از صحبت‌ها، قیمت دلار و نتایج روی کار آمدن بایدن در آمریکا، و در مرحله دوم رفتار سهامداران بود که به صورت تجمعی و یکباره اقدام به انجام یک کار می‌کردند.

این کارشناس بازار سرمایه انتظارات رفتاری در بحث دلار را یکی از عوامل تاثیر گذار در بازار سرمایه می‌داند و می‌گوید: مشاهده می‌کنید که بسیاری از سهامداران خرد بدون تحلیل از سهم‌های ارزنده خارج شدند.

عشقی‌نژاد در پاسخ به اینکه آیا امکان دارد دلار به آن رقمی که رئیس جمهور گفته بودند برسد؟ گفت: پایین آمدن دلار از یک حدی توجیه اقتصادی ندارد و باید سعی شود که در یک حد و حدودی قیمت آن مدیریت شود.

وی به سهامداران خرد با اشاره به شرایط ریزشی بازارهای موازی بورس مانند طلا و دلار، پیشنهاد کرد: اولا که در این شرایط صبر داشته باشند و ثانیا سهام بنیادی و پرتقوی مناسبی بچینند.  

کد خبر: ۶۸٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha