۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
۶۱ درصد امریکایی‌ها بایدن را رییس جمهور خوبی می‌دانند
نتایج یک نظرسنجی نشان داد؛

۶۱ درصد امریکایی‌ها بایدن را رییس جمهور خوبی می‌دانند

بالاخره روز ورود بایدن به کاخ سفید فرا رسید و دونالد ترامپ رسما به دوره ریاست جمهوری پر جنجال خود پایان داد. نظر سنجی ها سطح محبوبیت بایدن و همسرش را ۵۸ درصد نشان می دهد و او را در زمره محبوب ترین روسای جمهوری امریکا در هنگام ورود به کاخ سفید قرار داده است.

بازار؛ گروه بین الملل: جو بایدن امروز ساعت ۱۲ ظهر به وقت واشنگتن رسما چهل و ششمین رییس جمهوری امریکا خواهد شد و نظرسنجی های انجام شده در امریکا نشان می دهد مردم نظر مثبتی در مورد او به عنوان رییس جمهوری جدید امریکا و توانمندی اش در کنترل شرایط دارند.

این نظرسنجی ها همیشه در آستانه ورود یک رییس جمهور به کاخ سفید انجام می شود ولی بررسی ها نشان می دهد هم جو بایدن و هم کاملا هریس در میان محبوب ترین تازه واردان کاخ سفید هستند و مردم بر این باورند که آنها توانایی انجام مسئولیت خود را دارند.

طبق گزارش منتشر شده توسط سی ان ان ۶۶ درصد امریکایی ها بر این باور هستند که بایدن در مدیریت دوره گذار قدرت بسیار موفق عمل کرده است و سطح محبوبیت او در مقایسه با سطح محبوبیتش قبل از انتخابات ۷ واحد افزایش یافت. سطح محبوبیت بایدن هم اکنون برابر با ۵۹ درصد است در حالیکه پیش از انتخابات سطح محبوبیت او ۵۲ درصد بود.

۷۰ درصد از مردم روش ترامپ در مواجهه با شکست در انتخابات را تایید نمی کنند و ۶۶ درصد بر این باورند که جمهوری خواهان کنگره هم نتوانستند عملکرد مناسبی در این دوره داشته باشند. این در حالیست که ۵۱ درصد از مردم امریکا معتقدند اعضای دموکرات کنگره در این دوره عملکرد مثبت و مناسبی داشتند و شرایط را به درستی ارزیابی کردند.

مردم ایجاد موج آبی را برای کشور خوب ارزیابی می کنند
از طرف دیگر بعد از انتصاب رسمی بایدن به عنوان رییس جمهور در امریکا، پست ریاست جمهوری، اکثریت مجلس نمایندگان و اکثریت سنا به نمایندگان حزب دموکرات تعلق خواهد گرفت که زمینه را برای ایجاد موج آبی در کشور فراهم می کند.۵۳ درصد از مردم امریکا بر این باور هستند که اداره کشور توسط یک حزب  نتایج بهتری را برای اقتصاد به همراه دارد. در سال ۲۰۰۸ میلادی ۵۹ درصد مردم بر این باور بودند که موج آبی می تواند اقتصاد کشور را از بحران نجات دهد.

مردم بر این باورند که بایدن می تواند اهدافی کلیدی و طلایی در دوره ریاست جمهوری خود به دست بیاورد. ۸۳ درصد معتقدند بایدن می تواند بسته حمایت مالی تازه را به تصویب کنگره برساند، ۷۴ درصد بر این باورند که او می تواند روابط امریکا را با کشورهای هم پیمانش احیا کند، ۷۰ درصد بر این باورند او می تواند طرح تزریق ۱۰۰ میلیون دوز واکسن طی ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری اش را اجرا کند و ۶۴ درصد معقدند او می تواند بیمه سلامت دولتی ایجاد کند که همه توان خرید و استفاده از ان را داشته باشند.

اما در مورد توانایی او در از بین بردن اختلافات بین حزبی در امریکا تردید های زیادی وجود دارد.۵۳ درصد بر این باورند که او توان از بین بردن این اختلافات را نخواهد داشت و ۸۸ درصد از طرفداران حدب دموکرات بر این باورند که حضور او در کاخ سفید نمی تواند باعث از بین رفتن شکاف ایجاد شده بین دموکرات ها و جمهوری خواهان شود.

مردم معتقدند جو بایدن رییس جمهوری خوبی خواهد بود
بر طبق نظر سنجی انجام شده توسط مرکز مطالعات پیو ۶۱ درصد از بزرگسالان امریکایی معتقدند بایدن رییس جمهور خوبی خواهد بود درحالیکه در سال ۲۰۱۶ و در دوره ای که قرار بود دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور وارد کاخ سفید بشود تنها ۴۸ درصد او را رییس جمهوور خوب و توانمندی می دانستند. البته قبل از شروع دوره ریاست جمهوری باراک اوباما ۷۹ درصد از مردم این باور را داشتند.

۹۶ درصد دموکراتها انتظار دارند بایدن بتواند مسئولیتهای ریاست جمهوری را به خوبی انجام دهد و در زمان انتخاب باراک اوباما هم، چنین دیدگاهی در مورد او وجود داشت. این در حالیست که تنها ۴۰ درصد از جمهوری خواهان امریکا نظریه بالا را تایید می کنند ولی در دوره انتخابات اوباما ۵۷ درصد از جمهوری خواهان او را رییس جمهور خوبی می دانستند.

کاملا هریس، محبوب ترین معاون رییس جمهور امریکا است
نظر سنجی های انجام شده توسط سی ان ان نشان می دهد کاملا هریس محبوب ترین معاون رییس جمهوری امریکا  است. ۵۱ درصد از مردم او را فردی محبوب می دانند و نظر مثبتی به او دارند در حالیکه ۳۹ درصد نظر مثبتی به او ندارند. نظر طرفداران احزاب مختلف به او هم فرق دارد به این معنا که ۹۰ درصد دموکراتها او را فردی محبوب و قابل اعتماد می دانند در حالیکه تنها ۹ درصد جمهوری خواهان این نظریه را در مورد کاملا هریس تایید می کنند.

از طرف دیگر جیل بایدن که بانوی اول امریکا می شود که در میان یکی از محبوب ترین بانوهای اول در تاریخ امریکا است. ۵۸ درصد از مردم او را فردی محبوب و مناسب می دانند در حالیکه ۲۸ درصد او را فردی محبوب نمی دانند.

کد خبر: ۶۸٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha