۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
اعتبارات برای احداث مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه تخصیص می‌یابد؛ افتتاح سال ۱۴۰۱
در نشستی با حضور مسئولان کشوری مصوب شد؛

اعتبارات برای احداث مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه تخصیص می‌یابد؛ افتتاح سال ۱۴۰۱

سرخه- تخصیص به‌موقع اعتبارات برای احداث و تکمیل مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه و افتتاح این پروژه حداکثر تا بهار سال ۱۴۰۱ در نشستی با حضور مسئولان کشوری مصوب شد.

بازار؛ گروه استان‌ها: وجود ظرفیت‌های متعدد گردشگری و موقعیت جغرافیایی استان سمنان یکی از مهم‌ترین فرصت‌ها برای ایجاد توسعه پایدار در منطقه و رونق اشتغال و اقتصاد این استان محسوب می‌شود.

سمنان که در مسیر زائران حرم مطهر رضوی قرار دارد سالانه میزبان تعداد زیادی از زائران امام رضا (ع) است و این مهم اهمیت رونق و توسعه زیرساخت‌های گردشگری را افزایش می‌دهد اما وجود محدودیت‌های مالی و اعتباری مانعی محکم برای رونق و توسعه این بخش است.

سرخه یکی از شهرستان‌های محور در حوزه گردشگری است که با توجه ویژه مسئولان این شهرستان کوچک می‌تواند در حوزه گردشگری به آحاد مردم معرفی شود و ظرفیت‌های گردشگری این منطقه را توسعه بخشد.

تخصیص به‌موقع اعتبارات طرح مجتمع گردشگری و فرهنگی سرخه
معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این نشست اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای افتتاح پروژه ملی مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه تا سال ۱۴۰۱، تخصیص به‌موقع اعتبارات این پروژه در دستور کار است.

محمد خیاطیان با اشاره به اینکه فعالیت پیمانکار در اجرای این طرح در جبهه‌های مختلف انجام شود تا بر اساس زمان‌بندی حداقل فاز اول این طرح تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد، افزود: پیمانکار این پروژه به‌هیچ‌وجه دغدغه مالی نداشته باشد و کار را باقوت ادامه دهد.

وی بابیان اینکه اجرای طرح‌های خدماتی و زیرساختی مکمل این پروژه در دستور کار قرار گیرد، یادآور شد: جاری شدن سیل در اطراف مجتمع فرهنگی و گردشگری در ماه‌های گذشته درروند ساخت این طرح مشکلاتی ایجاد کرد.

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای افتتاح پروژه ملی مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه تا سال ۱۴۰۱، تخصیص به‌موقع اعتبارات این پروژه در دستور کار است

خیاطیان با اشاره به‌ضرورت همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای تکمیل به‌موقع این پروژه بیان کرد: با بهره‌برداری از این مجتمع تحول خوبی در بخش گردشگری این منطقه ایجاد خواهد شد.

رفع موانع موجود برای تکمیل طرح گردشگری سرخه
مدیرکل ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری نیز در این جلسه اظهار داشت: دغدغه مالی در اجرای طرح مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه وجود ندارد و باید برای ساخت این طرح با تمام وجود تلاش کرد.

روح‌الله بشارت با تأکید بر اینکه آزادسازی اراضی اطراف مجتمع ملی گردشگری و فرهنگی امید سرخه با همراهی دستگاه‌های اجرایی مربوط در گام اجرایی قرار گیرد، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی در بخش ملی و استانی در تکمیل این طرح مهم‌ ملی به تعهدات خود عمل کنند.

پیگیری رئیس‌جمهور برای بهره‌برداری از پروژه گردشگری «امید»
سرپرست اداره کل بازرسی نهاد ریاست جمهوری نیز در این جلسه بیان کرد: در سطح ملی و استانی تمام موانع در اجرای طرح مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه برطرف شود و به‌صورت تخصصی نشست‌های هماهنگی برای تسریع در ساخت این طرح برگزار شود.

پیروز کوهستانی بابیان اینکه به‌صورت هفتگی گزارش کار از روند ساخت طرح ملی مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه به نهاد ریاست جمهوری ارسال شود، ابراز کرد: رئیس‌جمهور برای ساخت و تکمیل طرح مجتمع گردشگری و فرهنگی سرخه باهدف خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به مسافران عبوری و زائران حرم رضوی (ع) همواره پیگیر است.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان مربوطه با پیگیری‌های مستمر برای تسریع در بهره‌برداری از این طرح بکوشند، افزود: با توجه به تأمین‌ منابع مالی، پیمانکار در جبهه‌های مختلف برای ساخت این طرح مهم بکوشد و مسئولان نیز در ساخت این طرح مهم فرهنگی و گردشگری، ‌نگاه ملی داشته باشند.

پیگیری‌های ملی و استانی برای تکمیل پروژه فرهنگی گردشگری سرخه افزایش می‌یابد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز دراین‌باره اظهار داشت: پیگیری‌های ملی و استانی برای ساخت مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه افزایش می‌یابد.

منوچهر فخری با تأکید بر اینکه و تمام مسئولان مربوطه باید در این عرصه پای‌کار باشند، افزود: تسریع در اجرا و تکمیل این پروژه ازجمله مطالبات مهم استانداری از مسئولان کشوری است.

وی با اشاره به اینکه جلسات هفتگی و موردی در ارتباط با تسریع در ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری امید سرخه از سوی استانداری سمنان برگزار می‌شود، گفت: تاکنون جلسات کاربردی زیادی در این بخش برگزاری شده است.

جلسات هفتگی و موردی در ارتباط با تسریع در ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری امید سرخه از سوی استانداری سمنان برگزار می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری تنها مختص به شهرستان سرخه نیست، اضافه کرد: این استان سالانه میزبان تعداد زیادی از زائران حرم مطهر رضوی است که این مهم نیازمند توجه ویژه مسئولان برای تخصیص به‌موقع اعتبارات پروژه‌های گردشگری است.

تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان نیز در پایان این جلسه با تأکید بر اینکه تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری مهم‌ترین سیاست این سازمان محسوب می‌شود، اظهار داشت: این مسئله نیازمند همراهی دستگاه‌های اجرایی استان برای ساخت و تکمیل طرح ملی در حال ساخت مجتمع گردشگری و فرهنگی امید سرخه است.

مهدی جمال بابیان اینکه تکمیل این مجتمع در ابعاد مختلف نیازمند همراهی مدیران دستگاه‌ها است، افزود: با افزایش هماهنگی‌ها می‌توان برای رفع مشکلات اداری و تکمیل این طرح گام برداشت.

وی یکی از رویه‌های مثبت برای تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری، ساخت مجتمع‌های گردشگری و فرهنگی عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های ملی و استانی، ساخت مجتمع امید سرخه در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه به‌طورقطع همراهی دستگاه‌های اجرایی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان برای تسریع در تکمیل این طرح بسیار تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: عزم استانی و ملی برای تکمیل این طرح گردشگری و فرهنگی وجود دارد.

کد خبر: ۶۸٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha