۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
انتقاد از ناهماهنگی در دولت درباره بازار بورس| اتمام حجت نهایی مجلس با مسئولان بازار سرمایه
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس بعد از استعفای قالیباف اصل مطرح کرد

انتقاد از ناهماهنگی در دولت درباره بازار بورس| اتمام حجت نهایی مجلس با مسئولان بازار سرمایه

مسلم صالحی عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس از اتمام حجت نهایی مجلس با مسئولان بازار سرمایه در جلسه امروز وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد.

مسلم صالحی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در این جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی هم حاضر شد.

 وی افزود: در این جلسه دغدغه های مجلس درباره بازار بورس بیان شد و در این جلسه مطرح شد انتظاری که مجلس از سازمان بورس دارد فراتر از شرایط امروز است.

 صالحی بیان داشت: در این جلسه درباره اختیاراتی که مجلس به شورای عالی بورس درباره کنترل بازار بورس داده صحبت و تاکید شد که از این اختیارات به خوبی استفاده نشده است.

وی تاکید کرد: همچنین در این جلسه یک اتمام حجتی با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برای ساماندهی بازار بورس شد.

صالحی بیان داشت: همچنین دکتر دژپسند در این جلسه گزارشی پیرامون اقدامات وزارت اقتصاد و امور دارایی در بازار بورس ارائه کرد.

وی ادامه داد: البته درست است که سازمان بورس اقداماتی را در این بازار انجام داده اما این جای سوال دارد که این اقدامات چه تاثیری بر این بازار داشته است لذا اقداماتی که هیچگونه اثری بر بازار بورس نداشته چرا باید آنها را مجدداً تکرار کنیم و یا بخواهیم به دفعات این موارد را از زبان وزیر اقتصاد بشنویم.

صالحی تاکید کرد: امری که ما خواهان آن هستیم این است که یک بار برای همیشه دستورالعمل و راه و روشی تاثیرگذار و مشخصی برای این بازار از سوی وزیر اقتصاد مدنظر قرار گیرد.

 وی تصریح کرد: چیزی که برآورد می‌شود ناهماهنگی بسیار زیاد نهادهای دولتی موثر در بازار سرمایه است وقتی از زبان خود وزیر درباره نرخ سود بانکی می‌شنویم و یا اتخاذ تصمیماتی که به صورت جزیره‌ای در  دولت گرفته می‌شود به این نتیجه می رسیم که همه این موارد بر بازار سرمایه اثر گذار بوده است.

صالحی با اشاره به عدم هماهنگی در بازار سرمایه اظهار است: امیدواریم آقای وزیر هرچه زودتر نهادهایی موثر در بازار سرمایه را با هم هماهنگ کنند تا بیشتر از این شاهد ریزش بازار سرمایه نباشیم.

وی بیان داشت: از سوی دیگر دولت اگر ادعا دارد در برابر هیچ چیز این بازار پاسخگو نیست باید در مورد ارائه دارا دوم که خود در این زمینه فراخوان داده باید، پاسخگو باشد.

کد خبر: ۶۸٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha